استاد فرشچیان در اوج هنر دوام یافته است

رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران با بیان اینکه دوام در موقعیتی که اوج هنر در قلم یک هنر امتیاز بزرگ است نصیب هر کسی نخواهد شد، گفت: استاد فرشچیان در دهه نهم عمر خود هنوز آفریننده آثار فاخر هستند و مردم ایران و جهان از این آثار بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامحسین امیرخانی امروز _شنبه سی‌ام بهمن‌ماه ۱۴۰۰_ در آئین بزرگداشت استاد محمود فرشچیان اظهار کرد: استاد فرشچیان فرزند اسلام، ایران و اصفهان است که همه می‌توانند از در و دیوار آن الهام گرفته و رشد کنند.

وی افزود: قرن بیستم فضایی را فراهم کرد که ارتباط چهارگوشه دنیا بهتر فراهم شده این تحول در یک موقعیت تاریخی در ایران نیز پیش آمده و باید برای هماهنگی با علم و هنر و فرهنگ جهان ایران نقش ایفا کنند و فرزندان علمی و هنری ایران باید این جایگاه را در جهان ارتقا دهند.

رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران گفت: چندین دهه از عمر استاد فرشچیان در قرن بیستم قرار داشته و به تناسب همین دوران، این تحول در شخصیت و هنر ایشان نمایان شده است.

امیرخانی اضافه کرد: در آثار استاد فرشچیان شاهد حرکت پرسپکتیو کرشمه همراه با معصومیت هستیم. عمری با برکت و فضیلت در چندین دهه نصیب استاد فرشچیان شده که در آن آثار ماندگاری را خلق کرده‌اند.

وی تصریح کرد: شاگردان برجسته‌ای از مکتب هنری استاد فرشچیان تربیت شده‌اند که امروز از استادان تراز اول کشور هستند. دوام در موقعیتی که اوج هنر در قلم، یک هنر امتیاز بزرگ است نصیب هر کسی نخواهد شد و استاد فرشچیان در دهه نهم عمر خود هنوز آفریننده آثار فاخر هستند و مردم ایران و جهان از این آثار بهره مند می‌شوند.

کد خبر 556613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.