چین و افزایش ترفندهای کلاهبرداری در متاورس

کمیسیون نظارت بر امور بانکی و بیمه‌ای (CBIRC) نسبت به ترفندهای غیرمجاز جذب سرمایه که در رابطه با متاورس هستند، هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چین در حال انجام فعالیت‌های پررونق در بخش دیجیتال است و به دنبال ترکیب واقعیت مجازی، صنعت بازی و رسانه‌های اجتماعی است. به نظر می‌رسد که پکن پیش از این با وجود رابطه دنیای متاورس با صنعت بازی و رمزارزها آن را مجاز اعلام کرده است. گفتنی است که چین با جدیت رمزارزها و بازی‌های بلاک چین را که دارای توکن هستند، ممنوع کرده است.

شرکت مخابرات دولتی چاینا موبایل (China Mobile) اکتبر گذشته یک کمیته صنعت متاورس را راه اندازی کرد در حالی که غول‌های فناوری چین از قبیل شرکت هلدینگ تِنسِنت (Tencent) و گروه علی‌بابا ، در ماه گذشته نمادهای بازرگانی خود که در رابطه با متاورس بودند را به ثبت رسانده‌اند. این نهاد نظارتی در چین در بیانیه خود، نامی از توکن‌های غیرمثلی (NFT) و یا بازی‌های بلاک‌چین که می‌تواند نقطه تلاقی رمزارز و متاورس باشد، نیاورده است.

همچنین این نهاد نظارتی با اشاره به اینکه املاک و مستغلات مجازی نقشه و طرح کلاه‌برداران است، عنوان کرد: برخی از مجرمان مفاهیم متاورس را با پروژه‌های خود ارتباط می‌دهند و از این طریق، دست به معرفی مفاهیمی از قبیل کسب درآمد در حین بازی و سود بالا در مدت زمان کوتاه می‌زنند که مردم را به سرمایه گذاری در ارزها و دارایی‌های دیجیتال در بازی‌ها وسوسه می‌کنند.

کد خبر 556605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.