گسترش خطوط مترو در پایتخت بلغارستان

پس از ماه‌ها بحث در مورد بودجه حمایتی اتحادیه اروپا، دولت بلغارستان با تأمین مالی پروژه توسعه خطوط مترو از طریق بودجه ملی موافقت کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات شهری در صوفیه بلغارستان اعلام کردند که ۱۹۵ میلیون یورو برای تکمیل خط سوم مترو اختصاص خواهند داد؛ این پول ۵۳ درصد از هزینه پروژه را پوشش می‌دهد و شهرداری قصد دارد از طریق وام بانک سرمایه گذاری اروپا، وجوه مورد نیاز را تضمین کند.

مراحل سوم و چهارم ساخت مترو قرار است در سال ۲۰۲۶ به پایان برسد. این توسعه شامل ۱۲ کیلومتر راه آهن و ۹ ایستگاه است که مجهز به نقاط پارکینگ حائل و قطارهای جدید است.

مبلغ کل پروژه، کمتر از ۴۰۰ میلیون یورو است و در اصل قرار بود هزینه مورد نیاز آن از بودجه باقی‌مانده از بسته کمکی اتحادیه اروپا برای پاندمی کووید -۱۹ تأمین شود. با این حال، سال گذشته برای قوه مجریه بلغارستان بسیار پرچالش بود، زیرا این کشور، سه انتخابات متوالی را پشت سر گذاشت و نمایندگان ملی قادر به تشکیل دولت نبودند.

اولین پیش‌نویس طرح احیای ارائه شده به کمیسیون اتحادیه اروپا، رد شد. اکنون و از آنجایی که بلغارستان از ماه دسامبر، یک دولت جدید تشکیل داده است، پیش‌نویس جدید این طرح قرار است در آینده نزدیک به مقامات اتحادیه اروپا برسد.

گسترش خطوط مترو در پایتخت بلغارستان

با این حال، مهمترین نکته برای مقامات شهری این واقعیت است که در آخرین ارائه این طرح، اعتبارات خط سوم مترو به نصف کاهش یافت. شهردار یوردانکا فانداکوا بارها برای حمایت از سیستم مترو در پارلمان درخواست کرد که فایده‌ای نداشت.

در ماه ژوئن، آتاناس پکانوف، معاون نخست وزیر وقت، استدلال کرد که این میزان کاهش، برای جلوگیری از تمرکز بودجه اتحادیه اروپا در پایتخت ضروری است. شهردار فانداکوا در این رابطه گفت: "این کاهش غیرمنطقی به نظر می‌رسد، زیرا قرار است شهر حدود ۰.۵ درصد از مجموع ۶.۵ میلیاردی را دریافت کند که توسط صندوق بازیابی به بلغارستان منتقل شده است."

او توضیح داد که این بخش کوچکی از بودجه است، به ویژه با توجه به اینکه پایتخت ۴۰ درصد درآمد مالیاتی کشور را تأمین می‌کند و حدود یک چهارم جمعیت بلغارستان را در خود جای داده است.

بر اساس بیانیه اخیر شهر، شهردار فانداکوا با نخست وزیر فعلی کریل پتکوف و معاون نخست وزیر آسن واسیلوف برای درخواست از دولت برای کاهش بودجه دیدار کرده است. با این حال، در این دیدار، پتکوف و واسیلوف اعلام کردند که به جای آن، مابه‌التفاوت را از طریق بودجه ملی پوشش خواهند داد.

گسترش خطوط مترو در پایتخت بلغارستان

کد خبر 556602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.