کشف ۱۱۷ سکه تاریخی/تعقیب شکارچیان زنان سالخورده توسط پلیس

کشف ۱۱۷ سکه تاریخی در ابهر، اسرار مرگ پسر ۱۶ ساله، نجات سه مفقودی از ارتفاعات گرمسار، خودکشی پدرشوهر خشمگین پس از قتل عروس، دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار در ارومیه، کشف هزار و ۲۵۰ گرم مواد مخدر از یک سوداگر مرگ، تعقیب شکارچیان زنان سالخورده توسط پلیس را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ حسینعلی فضلی فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی زنجان درخصوص کشف و ضبط سکه‌های تاریخی در ابهر، اظهار کرد: ۱۱۷ قطعه سکه دوران سلجوقی، ایلخانی، صفوی و افشاری در صائین قلعه شهرستان ابهر از فردی در حین خرید و فروش توسط نیروی انتظامی شهرستان ابهر با همکاری نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان کشف و ضبط شد.

وی افزود: با حضور به‌موقع مأموران و رعایت موازین شرعی و قانونی، عملیات خرید و فروش ناکام ماند و در همین رابطه یک نفر دستگیر شد. اشیای کشف و ضبط‌شده ارزش ریالی زیادی دارد اما برای اموال فرهنگی تاریخی نمی‌توان قیمت تعیین کرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی زنجان ادامه داد: افرادی که به دنبال به دست آوردن ثروت از طریق خرید و فروش اموال تاریخی و فرهنگی هستند، بدانند که مأموران ما با همکاری نیروی انتظامی استان به‌صورت شبانه‌روزی محوطه‌های تاریخی را رصد می‌کنند و حفاران غیرمجاز را دستگیر خواهند کرد و تحویل مقام قضائی می‌دهند.

اسرار مرگ پسر ۱۶ ساله

چهارشنبه هفته پیش بدن سراسر کبود پسر ۱۶ ساله‌ای را روبه‌روی منزل وی رها کردند. خبر میان همسایه‌ها پیچیده بود و می‌گفتند روز سه‌شنبه او را از مقابل خانه ربوده و مورد شکنجه قرار داده‌اند. تا مردم او را ببینند و با اورژانس تماس بگیرند، وخامت حال وی بیشتر شد و پس از انتقال به بیمارستان زیاد دوام نیاورد و با وجود اقدامات پزشکی به دلیل شدت صدمات وارده جان خود را از دست داد.

اعلام مرگ مشکوک نوجوان ۱۶ ساله پای مقام قضائی و تیم جنایی را به بیمارستان کشاند و از همان دقایق اولیه تحقیقات برای کشف این مرگ رازآلود آغاز شد. بنا به گفته بازپرس محمود عارفی‌راد، قاضی ویژه شعبه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه دو مشهد، هنوز مشخص نیست که متوفی به چه علت جان خود را از دست داده، اما آنچه از شواهد امر پیداست، آثار کبودی زیاد ناشی از ضرب و شتم متوفی از سوی فرد یا افرادی است که او را ربوده‌اند.

اگرچه هنوز مشخص نیست این جنایت هولناک چرا و به چه علت رخ داده است، اما بازپرس عارفی بر اساس سرنخ‌های به دست آمده احتمال می‌دهد که این جنایت با موضوع ناموسی گره خورده باشد. به گفته بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه دو مشهد، متوفی جوانی ۱۶ ساله و تبعه خارجی است که روز سه‌شنبه از مقابل خانه‌اش در منطقه مهرآباد ربوده شده و سپس به محلی در شهرستان شاندیز منتقل شده است.

اگرچه هنوز مشخص نیست که ایراد ضربات و آثار موجود بر روی اندام‌ها با ضربات چه وسیله‌ای است، اما آنچه از شواهد امر پیداست، متوفی در این مدت هدف ضربات شدید قرار داشته است. جسد متوفی پس از تکمیل صورت جلسه فوت در بیمارستان امام زمان (عج) مشهد با دستور مقام قضائی برای تعیین علت مرگ و میزان آسیب‌های وارده به پزشکی قانونی مرکز استان انتقال داده شد.

تحقیقات پرونده نیز برای شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت در دستور کار کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی قرار گرفت. تحقیقات این پرونده ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان پلیس در اقدامی اطلاعاتی به سرنخی دست یافتند که هویت دو تن از متهمان این پرونده را فاش کرد. مأموران بلافاصله وارد عمل شدند و با دستور قاضی عارفی راد دو جوان حدود ۲۲ و ۲۴ ساله را دستگیر کردند.

بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه دو مشهد، اظهار کرد: هنوز علت دقیق این قتل مشخص نیست و تحقیقات برای دستگیری دیگر متهمان این پرونده ادامه دارد. اگرچه ممکن است مواردی از نحوه وقوع این جنایت از سوی متهمان دستگیر شده و شاهدان مطرح شده باشد، اما تا تکمیل تحقیقات پرونده و اعلام نتیجه پزشکی قانونی نمی‌توان اظهار نظر قطعی و دقیق داشت.

نجات ۳ مفقودی از ارتفاعات گرمسار

مظفر محمدخانی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان با بیان اینکه عصر روز گذشته مفقود شدن سه نفر در کوه‌های ارتفاعات کوه قله طلای گرمسار به هلال‌احمر گزارش شد، اظهار کرد: بلافاصله سه تیم عملیاتی هلال‌احمر به این مکان یعنی کیلومتر ۳۵ محور گرمسار به ایوانکی فرعی روستای شور قاضی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه ۱۲ نجات‌گر در این عملیات حضور داشتند، افزود: برای رسیدن به افراد مفقودی از سه خودروی کمک دار شهرستان گرمسار و پایگاه شهید قاسمی ایوانکی کمک گرفته شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان بابیان اینکه این عملیات شش ساعت به طول انجامید و نزدیک نیمه‌های شب به اتمام رسید، ادامه داد: خوشبختانه حادثه تلفات یا مصدومی نداشت و حال هر سه این افراد خوب و مساعد گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: صعود به ارتفاعات نیازمند دانش محیطی به کار بردن تجهیزات و حضور لیدر مجرب است بدون این عوامل احتمال بروز هر نوع بحران و مشکل خاص وجود دارد لذا از هم استانی‌ها تقاضا داریم قبل از صعود همه جوانب را موردبررسی قرار دهند.

خودکشی پدرشوهر خشمگین پس از قتل عروس

سرهنگ مجتبی مهدیان فرمانده انتظامی هلیلان، اظهار کرد: در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد تیراندازی منجر به قتل در دهستان زردلان شهرستان هلیلان، مأموران بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند.

وی افزود: با حضور پلیس در محل حادثه مشخص شد مردی ۵۲ ساله پس از به قتل رساندن عروس ۲۲ ساله‌اش با شلیک اسلحه، خود نیز اقدام به خودکشی کرده و جان باخته است.

فرمانده انتظامی هلیلان با اشاره به انتقال اجساد به پزشکی قانونی، خاطرنشان کرد: برابر بررسی و تحقیقات انجام شده کارآگاهان پلیس آگاهی علت قتل را اختلافات خانوادگی ذکر کردند.

دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار در ارومیه

سرهنگ شمس‌علی حق‌وردیان رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان آذربایجان غربی، اظهار کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر اینکه دو نفر با قدرت‌نمایی، تیراندازی، ایجاد درگیری و مزاحمت در یکی از محلات شهرستان ارومیه موجب سلب آسایش عمومی و نگرانی شهروندان شده‌اند، پیگیری پلیس در این خصوص آغاز شد.

وی تصریح کرد: مأموران پلیس امنیت عمومی با انجام اقدامات فنی، تعقیب و مراقبت‌های صورت گرفته، متهمان را که از افراد سابقه‌دار و اراذل و اوباش بودند، شناسایی و طی هماهنگی قضائی آنها را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد دو قبضه سلاح کلاشینکف و یک قبضه کلت کمری کشف و متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، خاطرنشان کرد: پلیس برای برقراری نظم و امنیت و ارتقا احساس آرامش در بین مردم با مخلان نظم و امنیت به طور قاطع و قانونی برخورد می‌کند.

کشف ۱۲۵۰ گرم موادمخدر از یک سوداگر مرگ

سرهنگ امیر صفری فرمانده انتظامی سامان، اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر پس از شناسایی یکی از سوداگران مرگ و دریافت مجوز قضائی در عملیاتی مشترک توسط عوامل انتظامی نسبت به بازرسی خودرو این فرد اقدام و مقدار یک هزار و ۲۵۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط شد.

وی افزود: در این راستا یک نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به همراه مواد مخدر مکشوفه به مراجع قضائی تحویل داده شد. برخورد قانونی با معتادان و سوداگران مرگ توسط پلیس با قاطعیت دنبال می‌شود.

تعقیب شکارچیان زنان سالخورده توسط پلیس

روزهای پایانی هفته گذشته مردی با حضور نزد بازپرس کشیک دادسرای ناحیه ۳۴ تهران با طرح شکایتی، اظهار کرد: مادر سالخوره‌ام تنها در خانه‌اش در یکی از محله‌های پایتخت زندگی می‌کند. از چند روز پیش هر چه به خانه‌اش تلفن زدم پاسخگو نبود. نگران شده و با کلید یدکی که داشتم به خانه‌اش رفتم و او را با دست و پای بسته در اتاق خواب یافتم.

وی افزود: وسایل خانه به‌هم ریخته و طلاهای مادرم سرقت شده بود. او را به بیمارستان رساندم که زنده ماند و معلوم شد او سه شبانه‌روز در خانه بیهوش بوده است. بعد از آنکه با هم حرف زدیم، پی‌بردم زنگ در خانه‌اش به صدا در آمده و وقتی در را بازکرده سه مرد نقاب‌دار او را هل‌داده و وارد خانه شده، مادرم را کتک‌زده و دستمالی را روی دهانش گذاشته و او را بیهوش کرده‌اند.

این مرد ادامه داد: دزدان طلاهای مادرم را که ۳۰۰ میلیون تومان ارزش داشت به سرقت برده و دوربین مداربسته ساختمان را از کار انداخته بودند تا تصویرشان ثبت نشود.

مأموران در جست‌وجوی سارقان بودند که چند شکایت مشابه از خانه زنان سالخورده به روش بیهوشی در پلیس آگاهی تهران مطرح شد. بررسی‌های تیم تحقیق از محل‌های سرقت نشان داد، دوربین‌های مداربسته محل‌های سرقت از کار افتاده و هیچ تصویری از نحوه سرقت و ورود سارقان ثبت نشده است. سه مرد جوان در این سرقت‌ها نقش داشتند و پلیس در تعقیب آنها هستند.

کد خبر 556566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.