هزینه ۲۵۵ میلیارد ریالی منطقه ۳ برای پیاده‌راه‌سازی چهارباغ

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: مجموع هزینه‌های این منطقه برای پیاده‌راه‌سازی گذر فرهنگی چهارباغ بالغ بر ۲۵۵ میلیارد ریال بوده است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه با اینکه چهارباغ عباسی ۴۰۰ سال قدمت دارد، یکی از شاهراه‌های صفوی برای رسیدن به جنوب شهر، زاینده‌رود و کوه صفه بوده و تعداد زیادی باغ را در خود جای داده است.

وی اضافه کرد: در دوره‌های قبل و با توجه به اجرای طرح «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» در چهارباغ عباسی، مقرر شد این خیابان به گذر فرهنگی و پیاده‌راه تبدیل شود؛ از این‌رو تصمیم گرفته شد این طرح به صورت آزمایشی از میدان امام حسین (ع) تا خیابان آمادگاه انجام شود که با توجه به بازخورد مثبت طرح آزمایشی، ادامه پیاده‌راه‌سازی این خیابان تا میدان انقلاب نیز انجام شد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای سنگ‌فرش کردن این گذر باید آسفالت معبر را برمی‌داشتیم و تأسیسات شهری را نوسازی می‌کردیم، افزود: به همین منظور با هماهنگی به عمل آمده با ادارات آب و فاضلاب، برق، گاز و مخابرات، مقرر شد این تأسیسات در کانال تأسیسات شهری گنجانده شود.

وی تصریح کرد: پس از جابه‌جایی تأسیسات، سنگ‌فرش چهارباغ عباسی در چند فاز که سنگ‌فرش پیاده‌رو شرقی توسط شهرداری منطقه سه و سنگ‌فرش پیاده‌رو غربی توسط شهرداری منطقه یک شهرداری انجام شد.

کارگر با بیان اینکه پیاده‌رو شرقی چهارباغ عباسی در ۳۹۴۰ متر و رفیوژ میانی با همه الحاقات آن همچون آبراهه و حوض‌ها در ۸۲۳۲ متر سنگ‌فرش شد، گفت: مجموع هزینه‌های منطقه سه شهرداری برای گذر فرهنگی چهارباغ بالغ بر ۲۵۵ میلیارد ریال بوده است که شامل پیاده‌راه‌سازی این خیابان می‌شود.

وی گفت: پس از پیاده‌راه‌سازی این گذر، تصمیم بر این شد که خیابان‌های منتهی به چهارباغ نیز پیاده‌راه شود؛ بنابراین از خیابان‌های منتهی به چهارباغ، خیابان‌های آمادگاه و سیدعلی‌خان در محدوده منطقه سه قرار داشت که به صورت پیاده‌راه تکمیل شد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به بافت تاریخی موجود در خیابان‌های آمادگاه و سیدعلی‌خان، اجازه استفاده از بیل مکانیکی را نداشتیم و همین موضوع موجب شد سنگ‌فرش این خیابان‌ها، مقداری طولانی شود.

وی اظهار کرد: اجرای سنگ‌فرش خیابان‌های منتهی به گذر چهارباغ در محدوده منطقه سه، بالغ بر ۶۴ میلیارد ریال برای شهرداری هزینه داشته است.

کد خبر 556559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.