واگذاری خانه‌موزه مراجع به سازمان فرهنگی شهرداری قم

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: تفاهم‌نامه همکاری برای راه‌اندازی خانه‌موزه آثار مراجع تقلید بین این سازمان و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منعقد می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری قم، حمید نادری در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در حوزه ایثار و شهادت برای آشنایی نسل جوان با زندگینامه شهدای شاخص و فرهنگ ایثار و شهادت با اختصاص بودجه اقدام به راه‌اندازی خانه‌موزه شهدایی چون شهید شفیعی و شهید زین‌الدین کرده است.

وی با بیان اینکه قم شهر علم و اجتهاد است، ادامه داد: راه‌اندازی خانه‌موزه مراجع تقلید با هدف آشنایی گردشگران با تاریخ، معارف دینی، معرفی آثار و سبک زندگی مراجع در دست اقدام است.

علیرضا ارجمندی، رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم نیز در تشریح برنامه‌های پیشنهادی خانه‌موزه، گفت: این خانه‌موزه با کاربری فرهنگی و مذهبی همچون برگزاری همایش‌ها، نشست‌ها، جشن‌های تکلیف، مناسبت‌های مختلف، برگزاری تورهای گردشگری برای استفاده عموم شهروندان راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های شش ماهه مجموعه گنبد سبز که به سازمان فرهنگی واگذار شده است، گفت: برگزاری تورهای گردشگری، نمایشگاه صنایع دستی و سنگ‌های قیمتی، نمایشگاه مشاغل خانگی، دوره آموزشی نجوم و نشست‌های تخصصی، نورپردازی، تعمیرات و اصلاح فضای سبز و حضور راهنمای تخصصی گردشگری در این مجموعه انجام شده است.

به گزارش ایمنا، گنجینه آثار مراجع عظام تقلید در مجموعه فرهنگی تاریخی بیت حضرت امام خمینی (ره) واقع در بلوار معلم احداث شده است و مکتوبات و زندگینامه ۱۲ نفر از مراجع تقلید را به نمایش گذاشته است.

کد خبر 556545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.