نیاز فوری برای تامین گروه‌های خونی O مثبت و منفی، A- و B-

رئیس روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه ذخیره خون استان اصفهان درحال‌حاضر تنها کمتر از سه روز است، گفت: درحال‌حاضر در همه گروه‌های خونی کمبود داریم؛ اما مشخصاً برای تامین گروه‌های خونی O مثبت و منفی، A- و B- نیاز فوری وجود دارد.

لطفعلی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص وضعیت ذخیره خون استان اصفهان، اظهار کرد: ذخیره خون استان اصفهان درحال‌حاضر کمتر از سه روز است و در مقایسه با هفت روز حد مطلوب ذخیره خون، وضعیت استان در وضعیت مطلوبی به سر نمی‌برد.

وی با اشاره به گروه‌های خونی که با کمبود بیشتری مواجه هستند، افزود: در حال حاضر کمبود در همه گروه‌های خونی مشاهده می‌شود اما مشخصاً گروه‌های خونی O مثبت و منفی، A- و B- با کمبود بیشتری مواجه بوده و نیاز فوری برای تأمین آن‌ها وجود دارد.

رئیس روابط عمومی انتقال خون استان اصفهان با دعوت از مردم برای اهدای خون و رساندن ذخیره خون به حد مطلوب، افزود: با توجه به اینکه در ماه‌های آخر سال به سر می‌بریم و مراکز درمانی و مصرف کنندگان مستمر همیشه به خون و فرآورده‌های خونی نیاز دارند، امیدواریم شهروندان نیازمندان خون و فرآورده‌های خونی را از یاد نبرند.

وی با اشاره به پیک ششم کووید ۱۹ خاطرنشان کرد: تمام مراکز انتقال خون استریل است و تمام پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها به طور کامل رعایت می‌شود؛ بنابراین اهداکنندگان خون و فرآورده‌های خونی از بابت مراکز انتقال خون هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند.

کد خبر 556484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.