بازگشایی زیرگذر جانباز به آزادی مشهد

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه زیرگذر جانباز به آزادی با تاکید شهردار این کلان‌شهر بازگشایی شد و در اختیار مردم قرار گرفت، گفت: این زیرگذر در فرصتی مناسب به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدخلیل منبتی در حاشیه بازدید شهردار از پروژه زیرگذر آزادی به جانباز، اظهار کرد: یکی از معضلات ترافیکی بزرگراه آزادی که عامل سوانح رانندگی و اتلاف وقت شهروندان می‌شد، ترافیک سنگین حدفاصل میدان قائم (عج) تا میدان استقلال بود.

وی افزود: عملیات اجرایی احداث پروژه دوربرگردان زیرگذر آزادی به جانباز در تاریخ شانزدهم فروردین‌ماه سال جاری در راستای تسهیل دسترسی به بلوار جانباز و پاسخ به درخواست شهروندان آغاز شد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: در این پروژه رفع معارض و جابه‌جایی تأسیسات شهری زیادی از جمله خط ۲۰ کیلو ولت برق به طول ۳۰۰ متر، خط لوله سایز ۷۰۰ آب به طول ۳۰۰ متر، لوله ۸۰۰ فاضلاب به طول ۲۲۰، دکل مخابرات و جابه‌جایی لوله گاز ۲۰ اینچ با همکاری شرکت‌های خدماتی انجام شده است.

وی با بیان این‌که این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان احداث شده است، ادامه داد: همچنین برای احداث دوربرگردان زیرگذر آزادی جانباز ۳۶۴ عدد شمع بتنی، ۲۴ هزار مترمکعب عملیات خاکی، ۸۶۵ تن آرماتوربندی، هفت هزار و ۲۶ مترمکعب بتن‌ریزی و بیش از دو هزار قطعه دیوار بتنی پیش‌ساخته اجرا شده است.

منبتی اضافه کرد: این دوربرگردان که در فاصله ۲۵۰ متری پل جانباز قرار دارد، کارکردهای ترافیکی ایجاد چپ‌گرد از بزرگراه آزادی به بلوار جانباز، امکان تردد از بلوار آموزگار به شمال بزرگراه آزادی، ایجاد یک دور برگردان در محور آزادی و امکان تمایلات گردشی از شمال به شمال بزرگراه آزادی را دارد.

وی ادامه داد: زیرگذر جانباز به آزادی با تأکیدات شهردار مشهد بازگشایی شد و در اختیار مردم قرار گرفت تا در فرصتی مناسب به صورت رسمی افتتاح شود.

ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص اجرایی شدن پروژه دوربرگردان زیرگذر آزادی به جانباز، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در بزرگراه آزادی وجود داشت، دسترسی شهروندان به بلوار جانباز از مسیر میدان قائم (عج) بود.

وی با اشاره به ترافیک همیشگی در بلوار استقلال و بلوار فردوسی، گفت: ترافیک در این مسیر موجب تشدید راه‌بندان شده است و دسترسی به مسیرهای غربی و مرکزی شهر با مشکل مواجه می‌شد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در گذشته دوربرگردانی همسطح و خطرناک در این منطقه وجود داشت که تصادفات سنگین و تلفات بسیاری را رقم می‌زد، از این رو احداث دور برگردان غیرهمسطح در این مسیر در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت و عملیاتی شد.

وی با بیان این‌که دوربرگردان آزادی به جانباز با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در ۲۵۰ متری پل جانباز بازگشایی شده است، گفت: این دور برگردان با هدف دسترسی شهروندان ساکن در بلوار جانباز و شهید فرامرز عباسی بازگشایی شده است و امیدواریم با بهره‌مندی همشهریان، شاهد کاهش بار ترافیکی در این مسیر باشیم.

کد خبر 556457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.