جزئیات بودجه ۱۴۰۱ شهرداری ساری

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری جزئیات بودجه ۱۴۰۱ شهرداری ساری را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سبحان بخشی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شهرداری ساری از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه‌ای که برای سال بعد در نظر گرفته، یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان را از منابع درآمدی مختلف و ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع وام و تسهیلات بانکی تعریف کرد، بودجه ۱۴۰۱ حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورای ششم تغییر رأی دادند که باید این تغییر با برنامه‌ریزی و نظارت درست در اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی و زیرساختی به چشم مردم بیاید.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری افزود: شهرداری یک مجموعه متصل به دولت است که می‌تواند کمک شایانی به مردم داشته باشد، باید با برنامه‌ریزی، نظارت و تصویب طرح‌ها و پروژه‌ها در مسیر قانونی پیش برویم تا بتوانیم نگرانی‌های شهروندان را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۱ را با مبلغ سه هزار و ۲۴۰ میلیارد تومانی برای سال آتی شهرداری ساری در نظر گرفتیم که قرار است یک هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان آن از محل تسهیلات تأمین شود.

بخشی اظهار کرد: قرار است یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر از منابع مختلف مانند عوارض شهرداری، ارزش افزوده، فروش املاک و مستقلات، اوراق تسویه از دولت و مبلغی حدود ۴۰ میلیارد تومان که احتمالاً برای رویداد ساری ۲۰۲۲ به شهرداری ساری اختصاص داده خواهد شد، تأمین شود.

وی ادامه داد: در بودجه سال آینده حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برای پروژه پل تا پل، ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه زباله‌سوز که از ردیف اعتبارات دولتی در نظر گرفته شده و همچنین ۶۰ میلیارد تومان برای تجهیز آتش نشانی لحاظ شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری افزود: اجرای پروژه‌های شاخصی مانند فاز چهار ابن شهرآشوب، پروژه تجاری اداری متصل به پارک ولایت، مسیر دسترسی به پارک شهید زارع، پارک موزه دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: سنگ‌فرش خیابان انقلاب، خرید ماشین‌آلات پروژه‌ها، خرید سه دستگاه ون برای معلولان و چند دستگاه سواری از جمله مواردی است که برای مجموعه مدیریت شهری در نظر گرفته شده است.

وی گفت: سه چشم‌انداز درآمدی برای این پروژه‌ها مد نظر بوده که بر اساس درآمدها در سه دوره زمانی کوتاه مدت (شش ماهه)، میان مدت (یک ساله) و بلند مدت (تا پایان شورای ششم) لحاظ شده است.

کد خبر 556429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.