علی‌بابا و تنسنت در لیست سایت‌های فروش تقلبی آمریکا

ایالات‌ متحده‌ آمریکا اسامی سایت‌های علی‌بابا و تنسنت، همچنین نهادهای تحت کنترل این سایت‌ها را به لیست سایت‌های فروش تقلبی افزود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لیست سایت‌های فروش تقلبی ایالات‌متحده‌آمریکا، فهرستی از ۴۲ بازار آنلاین و ۳۵ بازار فیزیکی است که شناسایی سرقت‌های آنلاین را تسهیل یا امکان‌پذیر می‌کند. دفتر نمایندگی تجاری ایالات‌متحده (USTR) اعلام کرد سایت‌های تجارت الکترونیکی که توسط هلدینگ چینی تنسنت (Tencent) و گروه هلدینگ علی‌بابا (Alibaba) اداره می‌شوند در فهرست «بازارهای بدنام» دولت ایالات‌متحده قرار گرفتند که گفته می‌شود درگیر یا تسهیل‌کننده جعل علامت تجاری یا دزدی حق کپی‌رایت هستند.

USTR افزود که AliExpress و اکوسیستم تجارت الکترونیک WeChat دو بازار آنلاین مهم مبتنی بر تجارت چین هستند که گزارش شده به میزان قابل توجهی جعل علائم تجاری آن‌ها آسان است. بازارهای آنلاین مستقر در چین شامل Baidu Wangpan، DHGate، Pinduoduo و Taobao نیز به همراه ۹ بازار فیزیکی واقع در این کشور که به تولید، توزیع و فروش کالاهای تقلبی معروف هستند، همچنان در این فهرست قرار دارند. این اطلاعیه USTR با استقبال گسترده نهادهای صنعتی آمریکا از جمله انجمن‌های پوشاک و کفش روبه‌رو شد. علی‌بابا نیز به‌منظور رفع نگرانی‌های ایجادشده در زمینه حفاظت از مالکیت معنوی اعلام کرد در سراسر پلتفرم‌های خود به همکاری با آژانس‌های دولتی ادامه خواهد داد.

USTR در گزارش جداگانه‌ای مطرح کرد که ایالات‌متحده باید استراتژی‌های جدیدی را دنبال کند و ابزارهای تجارت داخلی خود را برای مقابله با «سیاست‌ها و شیوه‌های دولتی و غیربازاری» چین به‌روزرسانی کند. ایالات‌متحده و چین سال‌ها درگیر تنش‌های تجاری بر سر موضوعاتی مانند تعرفه‌ها، فناوری، مالکیت معنوی و مواردی از این قبیل بوده‌اند و ایالات متحده گفته است که چین به بعضی از تعهدات خود بر اساس توافق تجاری موسوم به فاز یک که توسط دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا امضا شده، عمل نکرده است.

کد خبر 556389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.