نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و آلومینیوم

سه کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امروز پرسپولیس و آلومینیوم اراک پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس و آلومینیوم اراک از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امشب جمعه _ ۲۹ بهمن ماه _ در استادیوم آزادی رو در روی هم قرار گرفتند که در نهایت سرخ‌پوشان با دو گل از سد میهمان خود گذشتند. قضاوت این مسابقه را پیام حیدری بر عهده داشت که روز سختی داشت و سوت‌های حساسی زد. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل، حیدر سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، و همچنین نوید مظفری بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

گل مردود امیری

وحید امیری در دقیقه ۱۵ روی ارسال از جناح چپ موفق به گشودن دروازه آلومینیوم با ضربه سر شد اما داور به دلیل آفساید گل را نپذیرفت.

رودنیل: آفساید کاملاً درست بود.

سلیمانی: امیری نیم متری در آفساید قرار داشت.

مظفری: گل وحید امیری به درستی آفساید اعلام شد.

آفساید مشکوک موقعیت خطرناک آلومینیوم

دقیقه ۳۹ فرار اسماعیل شریفات که تقریباً در موقعیتی برابر داشت، توسط کمک داور اعلام شد تا موقعیتی استثنایی برای اراکی‌ها از دست برود.

رودنیل: کمک داور عجله کرد و مهاجم در آفساید قرار نداشت.

سلیمانی: آفساید مهاجم از سوی کم داور به اشتباه اعلام شد و موقعیت خوبی را کمک داور دوم از آلومینیوم سلب کرد.

مظفری: در دقیقه ۳۹ آفسایدی که از بایرامی بازیکن تیم آلومینیوم گرفته شد خیلی اشتباه بود و او اصلاً در آفساید قرار نداشت.

گل پرسپولیس

در هفتاد و ششمین دقیقه ناهماهنگی مدافعین آلومینیوم باعث شد تا پاس کم رمق ترابی به پاکدل برسد. پاکدل با چند قدم خود را به محوطه آلومینیوم رسانده با پور حمیدی تک به تک کرد تا با بغل پا دروازه حریف را فرو ریزد. به نظر می‌رسید پاس ترابی در موقعیت مشکوکی به مهاجم سرخ‌پوش رسیده باشد.

رودنیل: اگر توپ به مهاجم اول پرسپولیس برخورد کرده یا اثر گذاشته باشد، آفساید بوده اما اگر اثری نگذاشته باشد، گل به درستی به ثمر رسیده و آفسایدی رخ نداده است.

سلیمانی: کمک داور دوم به درستی دستور به ادامه بازی داد چون لحظه‌ای که توپ توسط بازیکن هم دسته پرسپولیس (ترابی) پاس داده می‌شود، (پاکدل) با آخرین مدافع آلومینیوم در یک خط قرار داشت و بنابراین آفساید نبود اما در تصاویر تلویزیونی جور دیگری به نظر رسید.

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: پیام حیدری دوندگی، بازی خوانی خوبی در بازی امشب داشت. اخطارهایی که داد و خطاهایی که گرفت، درست بود. دقیقه ۶ دروازبان توپ را بیرون از محوطه زد و باید هند او اعلام می‌شد. در صحنه گل دوم پرسپولیس چون مهاجم پرسپولیس ساکت و راکد درون دروازه بود، در نتیجه گل صحیح بوده و آفساید نبود.

سلیمانی: داور قضاوت خوبی انجام داد و مدیریت خوبی بر بازی داشت. در تمام صحنه‌ها نیز حضور داشته و اخطارهای به موقعی داد.

کد خبر 556382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.