تمدید محدودیت‌های کرونایی در کره‌جنوبی با افزایش بیماران کرونایی

با افزایش آمار روزانه مبتلایان به کووید۱۹ به بیش از صد هزار نفر، کره‌جنوبی محدودیت‌هایی کرونایی تعیین‌ شده را تمدید کرد و از کاهش جزئی بخشی از آن‌ها خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هرچند در کره‌جنوبی تعداد بیماران بدحال کم و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا پایین است، برای نخستین‌بار از شیوع امیکرون آمار روزانه ابتلاء به کرونا در این کشور از مرز صد هزار نفر گذشت؛ لذا مقامات از کاهش جزئی محدودیت‌های تعیین‌شده تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری نهم مارس خبر دادند و اعلام کردند محدودیت‌های کرونایی تعیین‌شده، شامل حضور شش نفر در اجتماعات خصوصی، قرنطینه هفت روزه مسافران بین‌المللی، اجبار استفاده از ماسک در فضاهای عمومی و لزوم صدور مجوز واکسیناسیون برای طیف وسیعی از مشاغل به‌منظور بازگشایی حداقل تا سیزدهم مارس ادامه دارد و تنها با توجه به واکنش‌های روزافزون صاحبان مشاغل، ساعت منع تردد در رستوران‌ها و کافه‌های سراسر کشور از ۹ به ۱۰ شب تغییر خواهد داشت.

در کنار این اقدام، رئیس‌جمهور فعلی کره جنوبی که دوره پنج‌ساله ریاست‌جمهوری‌اش در پایان ماه می سر خواهد آمد، با اشاره به وضعیت ناامیدکننده موجود برای صاحبان مشاغل کوچک و خوداشتغال‌ها از پارلمان خواست که هر چه سریع‌تر طرح بودجه الحاقی و اقدامات لازم برای رفع مشکلات معیشتی مردم را به تصویب برساند.

کره‌جنوبی با افزایش تعداد مبتلایان، استراتژی ردیابی بیماری و قرنطینه که به کمک آن موفق به کنترل امواج قبلی کرونا شده بود را کاهش داد و از افراد بدون علائم یا درگیر با علائم اندک بیماری خواست به جای مراجعه به مراکز بهداشتی در خانه تحت درمان قرار گیرند و مراجعه به مراکز درمانی را با رعایت اولویت‌بندی، به افرادی که نیازمند دسترسی فوری به تست PCR هستند محدود کرد. از اولویت‌های دوم بیماری نیز خواست که برای تشخیص اولیه سریع‌تر به آزمایش سریع آنتی‌ژن اقدام کنند. برخی از کارشناسان نیز هشدار دادند که موارد روزانه ممکن است دو یا سه برابر شود و لذا خواستار رعایت بیشتر فاصله اجتماعی شدند.

در حال حاضر بیش از ۵۸ درصد از جمعیت ۵۲ میلیونی کره جنوبی دوزهای تقویت‌کننده واکسن خود را دریافت کرده و به‌طور کلی ۸۶.۲ درصد از جمعیت این کشور یعنی بیش از ۴۴ میلیون نفر، به‌طور کامل واکسینه شده‌اند. آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی اعلام کرد که تا نیمه‌شب پنجشنبه گذشته در این کشور ۱۰۹ هزار و ۸۳۱ مورد جدید ابتلاء به کووید -۱۹ گزارش شد که مجموع بیماران را به یک‌میلیون و ۷۵۵ هزار و ۸۰۹ نفر رساند. این سازمان همچنین از اضافه شدن ۴۵ مورد مرگ‌ومیر ناشی از کرونا تا نیمه‌شب پنجشنبه خبر داد که مجموع تلفات را به هفت هزار و ۸۲۳ نفر رساند.

کد خبر 556376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.