آغاز کنفرانس امنیتی مونیخ/گوترش:جنگ در اوکراین فاجعه بار خواهد بود

دبیرکل سازمان ملل متحد در جریان سخنرانی در مراسم افتتاحیه کنفرانس مونیخ گفت: پیامدهای جنگ در اوکراین فاجعه بار خواهد بود.

به گزارش ایمنا، به نقل از الجزیره، کنفرانس امنیتی مونیخ امروز جمعه آغاز شد، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در مراسم افتتاحیه این کنفرانس اقدام به ایراد سخنرانی کرد.

بر اساس این گزارش، دبیرکل سازمان ملل متحد سخنانی را در خصوص بحران بر سَر اوکراین مطرح کرد و افزود: پیامدهای جنگ در اوکراین فاجعه بار خواهد بود. این درحالی است که روسیه بارها تأکید کرده است که قصد حمله به اوکراین را ندارد.

گوترش افزود: ما نگران بحرانی هستیم که در خصوص اوکراین به وجود آمده است، تنش‌ها بر سر اوکراین عمیقاً ما را دچار نگرانی ساخته است. اگر جنگی رخ دهد عملاً پیامدهای آن غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود.

دبیرکل سازمان ملل متحد در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: متأسفانه شاهد آن هستیم که افراط‌گرایان امنیت قاره آفریقا را مورد هدف قرار داده‌اند. به نظر من تهدیدات علیه امنیت جهانی امروز بیش از گذشته است.

گفتنی است، کنفرانس امنیتی مونیخ امسال درحالی برگزار می‌شود که روسیه به دلیل تنش‌های اخیر بر سر اوکراین، از مشارکت در این کنفرانس امتناع کرده است.

منبع: مهر
کد خبر 556335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.