لزوم قانون‌گذاری درست در زمینه فرزندآوری

امام‌جمعه چادگان گفت: یکی از سرمایه‌های بزرگ هر جامعه‌ای نیروی جوان آن است و ضرورت دارد قانون‌گذاری درستی در زمینه فرزندآوری اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سیدمحمود بنی‌جمالی ظهر امروز _ بیست و نهم بهمن ماه_ در خطبه‌های نماز جمعه شهر چادگان با اشاره به خطر پیری جمعیت، اظهار کرد: در سال‌های گذشته سیاست دولت مبنی بر افزایش جمعیت اجرا نشد و این تهدیدی بر پیکر جامعه است.

وی افزود: یکی از سرمایه‌های بزرگ هر جامعه‌ای نیروی جوان آن است و ضرورت دارد قانون‌گذاری درستی در زمینه فرزندآوری اجرا شود.

امام‌جمعه چادگان ادامه داد: به منویات رهبری نباید به صورت سطحی نگاه شود و یا عجولانه و شتاب‌زده با چند راهکار دم دستی تصمیم گرفته شود بلکه نیاز به تدوین طرح‌های بلند مدت علمی و پژوهشی است.

وی با بیان اینکه باید شعار «انتخاب آگاهانه، زندگی عاشقانه» به متن آموزشی تبدیل شود، اظهار کرد: لازم است در دانشگاه‌ها و مدارس تربیت بر اساس فرهنگ اسلامی دینی باشد و آموزش‌های لازم داده شود زیرا فرهنگ ۲۰۳۰ قابل قبول نیست.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی گفت: مشاوره قبل ازدواج نباید در موقع طلاق انجام شود زیرا این کار نوش دارو پس از مرگ سهراب است، مشاوره قبل از طلاق سیاست غلطی است و باید آموزش اجباری قبل از ازدواج انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در دولت‌های گذشته تخصیص یارانه فرزندآوری مغفول ماند، گفت: برای تشویق به امر مهم ازدواج باید طرح تشویقی مانند کسری خدمت، پرداخت حقوق و مزایای ویژه به افراد دارای فرزند بیشتر و به‌کارگیری افراد متأهل در دستگاه‌های دولتی باید اجرا شود.

امام‌جمعه چادگان گفت: دولت و مجلس تدابیر زیربنایی اجرا کنند تا در کشور سیاست فرزندآوری محقق شود، متأسفانه زوج‌هایی که توانایی پرداخت مهریه ندارد، زندانی می‌شوند یعنی به اسم دفاع از حقوق زنان مرتکب جرم می‌شویم و این موضوع مانع ازدواج و استحکام بنیان خانواده در کشور شده است.

کد خبر 556324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.