ارتباط نزدیک مسئولان با مردم نمونه بارز حضور در میدان تبیین است

امام جمعه زرین شهر گفت: ارتباط نزدیک مسئولان با مردم یک نمونه واقعی از حضور در میدان تبیین است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام قاسم باقریان امروز _جمعه یست و نهم بهمن‌ماه_ در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها بر اقدام عملی تاکید داشته اند، اما برخی مسئولان فکر می‌کنند تنها باید شنونده فرمایشات معظم له و طرح آن در گفتار وکلام‌شان کافی است و به وظیفه خود عمل کرده‌اند.

وی افزود: این تفکر خطایی بزرگ به شمار می‌آید و باید توجه داشت برای تحقق فرمایشات کاربردی مقام معظم رهبری باید در میدان عمل حضور یافته و دست از شعار برداریم.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: با تکرار فرمایشات مقام معظم رهبری تنها حفظ ظاهر کرده‌ایم و این درحالی‌ست که برای عبور از مشکلات باید جهادی عمل کرد و چنانچه به این مهم جامه عمل پوشاندیم آنگاه اثر تحقق سخنان راهبردی معظم‌له را در جامعه مشاهده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: جهاد تبیین نیازمند اقدام عملی است و امروز شاهد آن هستیم که همه سخن از جهاد تبیین کرده و آن را مهم و ضروری می‌دانیم، اما متأسفانه هیچ‌گونه اقدام عملی در این حوزه انجام نمی‌دهیم و این در حالی‌ست که همه باید برای وارد شدن به جهاد تبیین و قدم گذاشتن در میدان تبیین آماده شویم.

باقریان اضافه کرد: وارد شدن در این میدان یک ضرورت است چراکه بسیاری از توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی را خنثی خواهد کرد.

وی عنوان کرد: ارتباط نزدیک مسئولان با مردم یک نمونه واقعی از حضور در میدان تبیین است از این رو انتظار می‌رود حضور مسئولان بدون واسطه و تشریفات بین مردم محقق شود چراکه ارتباط مستمر مدیران با مردم از وقوع سوتفاهمات و حاشیه‌ها جلوگیری خواهد کرد.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با تکیه با ارتباط تنگاتنگ مردم و مسئولان بنا نهاده شده است و این ارتباط بدون واسطه با توده مردم می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل و فصل کند.

وی افزود: وقتی مردم مسئول را در کنار ببینند و به راحتی با آنان سخن بگویند، دلگرم می‌شوند. از این رو در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پذیرفته نیست که مسئولان خود را بالاتر و جدای از مردم بدانند.

باقریان گفت: مسئولان به جای شعار دادن در جهاد تبیین ارتباط خود را با توده مردم تقویت کرده، در میان مردم حضور پیدا کنند و کنار آنها باشند چراکه ارتباط نزدیک با مردم عزت و آبروی نظام را افزایش خواهد دارد از این رو باید همچون شهدا عمل کرده و در میدان حضوری فعال داشته باشیم.

وی متذکر شد: مردم از برخی برخوردهای غیر قانونی و گاهی قانونی گلایه‌مند هستند و این درحالی‌ست که قوانین برای آرامش و رفاه آنها وضع شده از این رو باید با مردم با تکریم و احترام رفتار کنیم، حتی اگر خطایی از آنها سر می‌زند.

امام جمعه زرین شهر افزود: حفظ حرمت و احترام مردم یک ضرورت به شمار می‌آید، اما مردم هم باید توجه داشته باشند که خطا و برخورد نامناسب یک شخص در نظام اسلامی به معنای خطای کل نظام و همه مسئولان نیست. مسئولان به جای شعار دادن در جهاد تبیین ارتباط خود را با توده مردم تقویت کرده و در میان مردم حضور پیدا کنند

امام جمعه زرین شهر نهج البلاغه را کتابی راهبردی برای مدیریت صحیح زندگی فردی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: نهج البلاغه در کنار قرآن می‌تواند درس‌های عملی و راهبردی برای همه افراد در تمامی ابعاد داشته باشد و نباید فراموش کرد که فرمایشات گهر بار امام علی (ع) با بهترین زبان و زمان، چراغ روشن مسیر حرکتی بشر است.

کد خبر 556307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.