تحقق اقتصاد مقاومتی یعنی استقلال حتمی کشور در امور اقتصادی

امام جمعه کرج با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی و تکرار آن از سوی رهبر انقلاب تاکید کرد و گفت: طبق فرمایشات رهبر اقتصاد مقاومتی یعنی بنای اقتصادی کشور به شکلی بنا شود تا دشمنی‌ها در وضعیت اقتصادی کشور تأثیرگذار نباشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله محمد مهدی حسینی همدانی امروز _جمعه بیست و نهم بهمن‌ماه_ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج، با اشاره به بیانات نهج‌البلاغه، اظهار کرد: هرکسی که از حق جانب داری کند از نظر مردم نادان خود را به هلاکت رسانده است.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو، اضافه کرد: دوران رضاخان و پس از آن فشارهای فراوانی به حوزه دین و روحانیت صورت گرفت؛ در آن دوران از فعالیت گروه‌های ضد دین حمایت می‌شد و تنها نیروی معنوی و سیاسی که می‌توانست مقابل این اقدامات بایستد روحانیت بود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید به این اینکه حکومت می‌دانست یکی از افرادی که می‌تواند مردم را بسیج کند روحانیت است، افزود: روحانیت اجازه ندادند دین از جامعه و سیاست جدا شود. در حالی که صاحبان قلم در آن روزها به دستور انگلیس مجهز شدند تا علیه روحانیون بنویسند.

وی گفت: در طول تمام این سال‌ها روحانیون از مردم و بدنه جامعه جدا نشدند، در طول هشت دفاع مقدس هر روز یک روحانی شهید می‌شد، امروز نیز روحانیت در عرصه‌های جهادی، مدافعین حرم و مسائل اجتماعی حضور پررنگی دارد.

جمعیت جوان ایرانی به سرعت در حال سالمندی است

حسینی همدانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان، تصریح کرد: یکی از اهداف راهبردی هر کشور حفظ نهاد جمعیتی است، در حالی که جمعیت جوان ایرانی به سرعت در حال سالمندی است.

وی یادآور شد: طبق گفته متخصصین تقریباً هشت سال فرصت داریم تا زوجین را به سمت فرزندآوری ترغیب کنیم، در این میان رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی باید فرهنگ‌سازی کنند.

امام جمعه کرج با تاکید بر اهمیت ایجاد بسترهای مناسب برای جوانان، گفت: ایجاد شغل، ازدواج آسان و طرح‌جوان سازی جمعیت توسط همه نهادها باید اجرایی شود تا از خسارت‌های آتی پیشگیری شود.

وی در بخش دیگری خطاب به مسئولان تاکید کرد: تذکرات رهبری را در خصوص برجام و مسائل هسته‌ای جدی بگیرید؛ اقتصاد مقاومتی از سال ۹۲ تاکنون باید بررسی و اجرایی شود. اقتصاد مقاومتی یعنی بنای اقتصادی کشور به شکلی بنا شود تا دشمنی‌ها در وضعیت اقتصادی کشور تأثیرگذار نباشد.

حسینی همدانی در ادامه با تاکید بر اهمیت آگاه‌سازی جامعه در امور مختلف و فرهنگ‌سازی، خاطرنشان کرد: بدون ایجاد فساد، فتنه، جنجال و هیاهو آگاه‌سازی باید شکل بگیرد.

کد خبر 556304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.