دفتر اشتغال‌زایی و کارآفرینی در منطقه ۱۵ افتتاح شد

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از افتتاح دفتر توانمندسازی کارآفرینی و اشتغال‌زایی در فرهنگسرای کوثر این منطقه برای حمایت از کارآفرینی و اشتغال زایی در شرق اصفهان خبر داد.

هوشنگ نظری پور در حاشیه افتتاح دفتر توانمندسازی کارآفرینی و اشتغال‌زایی منطقه ۱۵ شهرداری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تردیدی نیست که اشتغال‌زایی و کارآفرینی امروز به عنوان یک پدیده نوین نقشی مؤثر و حیاتی را در توسعه و پیشرفت اقتصادی و صنعتی کشورها برعهده دارد، لذا کارآفرینی را باید مفهومی فراتر از یک پدیده، ابتکار و خط‌مشی تلقی کرد.

وی تصریح کرد: کارآفرینی، فرهنگی جهانی با تعاریفی استاندارد و علمی است. فرهنگی که مرزها را در نوردیده و امروز به عنوان یک مدل اثبات شده برای توسعه اقتصادی در تمامی کشورهای جهان عرض‌اندام می‌کند.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان افزود: با توجه به گسترش روزافزون علم و فناوری و افزایش نیازهای مردم به کالاها و خدمات جدید و با توجه به اینکه منطقه ۱۵ در شرق شهر اصفهان واقع شده و از مناطق کمتر توسعه یافته است، در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی با نقش حمایتی در چند فصل آموزشی، مهارت افزایی، توانمندسازی و تسهیلگری در امر اشتغال این دفتر اشتغال‌زایی راه‌اندازی شده است که این ارزش آفرینی برای اقشار جوان و بانوان منطقه در کسب و کارهای نوین با استفاده از زیرساخت‌های دانشگاهی خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ها، وجود نهادهای اجتماعی و پتانسیل‌های موجود در منطقه ۱۵ و ارتباط متقابل آنها با همدیگر و هم‌افزایی بیشتر، افرادی که دارای محصول و یا ارائه خدمات هستند، از طریق بازارچه‌های الکترونیک و سایت‌های فروشگاهی این دفتر تسهیل‌گری می‌توانند محصولات خود را با برندشان در بازارهای گسترده‌تری به فروش برسانند.

نظری پور گفت: یکی از مسائل حائز اهمیت، وضعیت و نگاه به معیشت مردم است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این دفتر به صورت تخصصی به آن پرداخته خواهد شد؛ به طور کلی از طریق این دفتر مؤلفه‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی، در ابتدای امر فرهنگ‌سازی و به ارزش آفرینی خواهد پرداخت و با نگاهی که به مسائل اجتماعی و اقتصادی شهر دارد، افراد فعال در این زمینه را به وسیله نیازسنجی، مشاوره‌های انفرادی و گروهی، شبکه سازی مخاطبان، برگزاری همایش‌های مرتبط با کارآفرینی، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و بازارچه‌های فروش و مباحث زیرساختی تا حصول نتیجه یاری خواهد کرد.

کد خبر 556287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.