راه‌اندازی اتاق پیش‌سرد کشتارگاه دام شهرداری بروجرد

شهردار بروجرد گفت: اتاق پیش‌سرد کشتارگاه صنعتی دام شهرداری به منظور پیشگیری از بیماری‌های احتمالی همچون تب کریمه کنگو آغاز به کار کرد.

یحیی عیدی‌بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروزه از روش‌های مختلفی برای خنک‌سازی در اتاق پیش‌سرد استفاده می‌شود که خنک‌سازی هوایی معمول‌ترین آن است.

وی افزود: تجهیزات مورد استفاده در اتاق پیش‌سرد شامل سیستم سردخانه، کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و ریل و قلاب برای نگه‌داری لاشه است.

شهردار بروجرد خاطرنشان کرد: تکنولوژی به کاررفته در اتاق پیش‌سرد این کشتارگاه، زمان رسیدن به دمای استاندارد را بین ۱۶ تا ۲۴ ساعت در لاشه‌های کوچک و تا ۴۸ ساعت در لاشه‌های بزرگ تغییر می‌دهد.

عیدی بیرانوند تصریح کرد: سردخانه کشتارگاه شهرداری بروجرد سال ۹۹ با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال احداث شد و مجهز به کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و ریل و قلاب برای نگهداری لاشه است.

وی اضافه کرد: مساحت سالن کشتارگاه ۲۰۰ متر مربع و ظرفیت آن مناسب ۳۰۰ لاشه سبک و ۱۰۰ لاشه سنگین در روز است.

شهردار بروجرد گفت: کشتارگاه دام باید دارای اتاق پیش‌سرد باشد، این اتاق موجب کاهش افت وزن لاشه و کاهش تغییر رنگ آن بعد از کشتار می‌شود؛ لذا شهرداری بروجرد اقدام به راه‌اندازی این اتاق در کشتارگاه کرد تا کیفیت خدمات ارائه شده را ارتقا دهد.

کد خبر 556160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.