در تمام رشته‌های علوم پزشکی خودکفا هستیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه اکنون کشور ما در تمام رشته‌های علوم پزشکی خودکفا است، گفت: در گذشته برای کوچک‌ترین بیماری باید افراد به خارج از کشور سفر می‌کردند و هزینه‌های سنگینی برای درمان می‌پرداختند اما امروزه مهم‌ترین رشته‌های علوم پزشکی منطقه و دنیا را در اختیار داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهرام عین‌اللهی ظهر امروز پنجشنبه _ بیست و هشتم بهمن ماه_ در آئین افتتاح بیمارستان شهدای لنجان، اظهار کرد: استان اصفهان، نگین درخشان کشور ماست و همه جای آن پر از حماسه‌هایی است که مردم این استان در دفاع مقدس و پس از آن آفریدند.

وی با اشاره به حماسه‌ها و ایثارگری‌های بزرگی که سرداران شهیدی مانند همت و خرازی در دوران دفاع مقدس آفریدند، ادامه داد: لشکر خط‌شکن امام حسین (ع) همیشه در جبهه‌ها نمونه بود و پس از دفاع مقدس نیز در مدافعان حرم، شهید حججی نمونه درخشانی از ایثار و فداکاری به شمار می‌رود و حتی می‌توان گفت که الگوی شهید حججی شاید بالاتر از شهدای دوران دفاع مقدس بود چون به فرموده رهبر معظم انقلاب در خارج از کشور و سوریه به شهادت رسید و مقام بسیار والایی دارد.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروز به پشتوانه هزاران شهیدی که پس از انقلاب جان خود را فدا کردند، هر کدام از ما تکلیفی داریم و باید به آن عمل کنیم که نخستین و مهم‌ترین تکلیف ما حفظ انقلاب است چون دشمن به هر شکل ممکن سعی می‌کند به انقلاب صدمه بزند و برای اینکه صدمه نخوریم مهم‌ترین عامل این است که خودمان و ایمان‌مان را تقویت کنیم.

پیشرفت‌های بخش بهداشت و درمان از دستاوردهای بزرگ انقلاب

وی تقویت ایمان را برای ادامه دادن راه شهدا ضروری دانست و گفت: اگر در اصفهان این همه قهرمان داریم، رسالت ما این است که انقلاب را حفظ کنیم.

عین‌اللهی یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب را در پیشرفت‌های بخش بهداشت و درمان معرفی کرد و افزود: امروزه قوی‌ترین رشته‌های علوم پزشکی منطقه و دنیا را داریم و افراد سالمند به خاطر دارند زمانی که پزشکان هندی، پاکستانی و بنگلادشی، کارهای درمان مردم را انجام می‌داند در حالی که بسیاری از آنها پزشک نبودند و تنها مدرک لیسانس داشتند.

وی وابستگی صددرصدی شاه به قدرت‌های خارجی را مانع از پیشرفت علم پزشکی در کشور دانست و گفت: تمام خدمات و درمان‌هایی که در کشور ما انجام می‌شد، بسیار پیش پا افتاده بود چون قدرت‌های خارجی نمی‌خواستند، رشد کنیم و به همین دلیل بود که رشد ما در سایه استقلال و در سایه امام خمینی (ره) آغاز شد و امروز روح امام، شاهد این پیشرفت‌هاست.

بیماری به خارج از کشور فرستاده نمی‌شود

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه اکنون کشور ما در تمام رشته‌های علوم پزشکی خودکفا است، ادامه داد: در گذشته برای کوچک‌ترین بیماری باید افراد به خارج از کشور سفر می‌کردند و هزینه‌های سنگینی برای درمان می‌پرداختند اما امروز هیچ خانواده‌ای نمی‌گوید می‌خواهم بیمارم را برای درمان به خارج ببرم، بنابراین با سرمایه شهدا باید از دانشگاه‌ها و علوم پیشرفته‌ای که در کشور داریم حمایت کنیم.

وی با قدردانی از خیران استان برای حمایت از پروژه‌های بهداشت و درمان، اظهار کرد: این حق مردم است که از خدمات بهداشت و درمانی بهتری برخوردار شوند پس انتظار می‌رود که خیران همچنان کمک‌های خودشان را ادامه دهند تا دولت بتواند خدمات بهتری را ارائه دهد.

عین‌اللهی، ایران را کشوری قدرتمند در منطقه و جهان دانست و افزود: شاید تا ۴۰ سال پیش، کسی ایران را نمی‌شناخت اما اکنون همه می‌دانند که ایران یک کشور قوی است و قهرمانانی مانند حاج قاسم سلیمانی، شهید حججی و بسیاری از دانشمندان برجسته دارد که در دنیا حرفی برای گفتن دارند بنابراین تک تک ما در قوی کردن ایران مؤثر هستیم و همه ما باید به دنبال یک ایران قوی باشیم تا بتوانیم به آرمان‌های امام یا رهبر معظم انقلاب، برسیم.

تحریم‌هایی که باعث خودکفایی شد

وی با اشاره به درماندگی بسیاری از کشورهای پیشرفته برای کنترل ویروس کرونا، گفت: روزانه دو تا سه هزار نفر در آمریکا به دلیل ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست می‌دهند بخشی از این اتفاق به این دلیل است که مردم آنها، به اندازه مردم ما قوی نیستند.

وزیر بهداشت ایستادگی مردم ایران در دوران هشت ساله دفاع مقدس را بخشی از قدرت آنها دانست و افزود: اکنون نیز با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات، مردم با قدرت ایستاده‌اند و به همین دلیل است که می‌توان گفت به لطف الهی فصل جدیدی در شکوفایی ملت ما ایجاد شده است و با وجود همه سختی‌هایی که کشیده‌ایم، تحریم‌ها توانست ما را قوی کند.

وی خودکفایی در تولید بسیاری از محصولات را نتیجه تحریم‌های اقتصادی معرفی کرد و گفت: بسیاری از محصولاتی که در گذشته وارد کشور می‌شد، اکنون تولید داخلی دارد از جمله در بازار مصالح ساختمانی، همه محصولات داخلی است و برای همین در بیمارستانی که قرار است در شهرستان لنجان ساخته شود از مصالح داخلی استفاده می‌شود.

عین‌اللهی تحریم‌ها را در کنار سختی‌هایی که ایجاد کرد، عاملی برای خودکفایی و افزایش تولیدات داخلی خواند و افزود: البته هنوز کامل نیستیم اما باید در این مسیر گام برداریم تا به نتیجه برسیم پس امیدواریم با همکاری همه مردم، فصل جدیدی در شکوفایی ایجاد شود تا شاهد این رشد و پیشرفت باشیم.

کد خبر 556149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.