میزان بستری شدن کودکان بر اثر امیکرون چقدر است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که احتمال بستری شدن کودکان در بیمارستان به دلیل سویه امیکرون در مقایسه با سویه دلتا چهار برابر بیشتر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که احتمال بستری شدن کودکان در طول همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ ناشی از ابتلاء به سویه امیکرون در مقایسه با نوع ناشی از سویه دلتا تقریباً چهار برابر بیشتر بوده است. گروهی از محققان داده‌های مربوط به بستری شدن افراد در بیمارستان‌ها در دو دوره همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ ناشی از سویه‌های دلتا و امیکرون را مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده در هفته اوج ابتلاء به کووید -۱۹ بر اثر شیوع سویه امیکرون نشان می‌دهد که از هر ۱۰۰ هزار کودکان ۷.۱ نفر به دلیل مبتلا شدن به علائم شدید بیماری در بیمارستان بستری شده‌اند. در حالی که این میزان برای هفته اوج شیوع سویه دلتا ۱.۸ نفر برای هر ۱۰۰ هزار کودک بوده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) تاکید کرده است که واکسیناسیون برای کودکان و نوجوانان واجد شرایط امری حیاتی است و خطر شیوع بیماری کووید -۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. متخصصان اعلام کرده‌اند که میزان بستری شدن در بیمارستان در میان نوجوانانی که واکسینه شده بودند، بسیار کمتر از افرادی بود که واکسن کرونا را دریافت نکرده بودند. به طوری که احتمال بستری شدن نوجوانانی که واکسن کرونا را دریافت نکرده بودند شش برابر بیشتر از افرادی بود که واکسینه شده بودند.

کد خبر 556139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.