علائم ابتلا به امیکرون در افرادی که ۲ دوز واکسن زدند، چیست؟

اگرچه واکسن بدن را در برابر خطرات جدی ویروس مصون می‌سازد اما حتی اگر دُز یادآور تزریق شده باشد هنوز امکان ابتلاء به کووید وجود دارد. ماهیت خفیف علائم، تشخیص ویروس از سرماخوردگی را سخت می‌کند.

به گزارش ایمنا، روزنامه "ایندیپندنت" در مطلبی تازه به برخی از شایع‌ترین علائم ابتلاء به سویه جدید کروناویروس موسوم به امیکرون در افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌اند، اشاره کرده و همچنین از دو علامت هشدار اولیه مرتبط با این سویه نام برده است.

در مطالعه فوق گروهی از متخصصان در نروژ با ۱۱۱ نفر از ۱۱۷ مهمان حاضر در یک مهمانی در ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ و زمان شیوع سویه امیکرون مصاحبه کردند. در بین این افراد ۶۶ مورد قطعی ابتلاء به کووید -۱۹ و ۱۵ مورد احتمال ابتلاء به ویروس شناسایی شد. همچنین از ۱۱۱ شرکت کننده، ۸۹ درصد دو دوز واکسن mRNA دریافت کرده و به تزریق دوز یادآور اقدام نکرده بودند.

بر اساس یافته‌های منتشر شده، هشت علامت کلیدی در گروهی از این مهمانان که به طور کامل (تزریق دو دوز) واکسینه شده بودند، وجود داشت. این علائم شامل سرفه، آبریزش بینی، احساس خستگی، گلودرد، سردرد، درد عضلانی، تب و عطسه بود.

این مطالعه همچنین نشان داد که سرفه، آبریزش بینی و خستگی از شایع‌ترین علائم در افراد واکسینه شده است در حالی که عطسه و تب کمترین شیوع را داشتند.

همچنین کارشناسان بهداشت عمومی حالت تهوع را به لیست علائم بیماری در افراد واکسینه شده که به سویه امیکرون مبتلا شده‌اند، اضافه می‌کنند.

اگرچه واکسن بدن را در برابر خطرات جدی ویروس مصون می‌سازد اما حتی اگر دوز یادآور تزریق شده باشد هنوز امکان ابتلاء به کووید وجود دارد. ماهیت خفیف علائم، تشخیص ویروس از سرماخوردگی را سخت می‌کند.

دو علامت هشدار اولیه که ممکن است نشانه امیکرون باشد

کارشناسان همچنین معتقدند دو علامت مشخص وجود دارد که می‌تواند نشانه مثبت بودن تست کروناویروس باشد: ۱) خستگی ۲) سرگیجه و غش.

بیش از یک احساس خستگی ساده، خستگی می‌تواند با ایجاد درد یا ضعف عضلات، سردرد و حتی تاری دید و از دست دادن اشتها به درد بدن تبدیل شود.

بر اساس نظرسنجی سایت تخصصی "Web MD" که از کاربران پرسیده بود در فاصله زمانی ۲۳ دسامبر تا چهار ژانویه چند بار دچار احساس خستگی شده اند، در واقع ۴۰ درصد از زنان در مقایسه با یک سوم مردان اعلام کردند که با خستگی ناشی از کووید دست و پنجه نرم می‌کنند.

سرگیجه و غش نیز دومین علامتی است که نشان می‌دهد ممکن است به سویه امیکرون آلوده شده باشید. پس از اینکه پزشکان آلمانی مشاهده کردند که کووید باعث بروز غش‌های مکرر در یک بیمار ۳۵ ساله بستری در بیمارستان شده است، نتایج یک گزارش جدید نشان داد که بین غش کردن و سویه امیکرون ارتباط وجود دارد.

منبع: ایسنا

کد خبر 556132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.