روایت ایمنا از نشست سرنوشت‌ساز فدراسیون فوتبال

نشست بررسی عملکرد عزیزی‌خادم از ساعاتی قبل در مرکز ملی فوتبال آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به منظور بررسی عملکرد شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از ساعت ۹ صبح امروز در مرکز ملی فوتبال آغاز شد.

* پیش از شروع جلسه، تعداد معترضان به فعالیت‌های شرکتی مرتبط با یکی از اعضا هیئت رئیسه، با پلاکاردهایی اعتراضی در محل مرکز ملی فوتبال جمع شده‌اند.

* بر اساس نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا که احسان اصولی به آن اشاره کرده بود حضور حمیدرضا مهرعلی و حیدر بهاروند، سرپرست نایب رئیس اول و دوم فدراسیون فوتبال در این نشست غیرقانونی است با این حال هر دو نفر برای شرکت در جلسه وارد مرکز ملی فوتبال شدند.

* احسان اصولی، احمدرضا براتی، میرشاد ماجدی، مهرداد سراجی، شهره موسوی، خداداد افشاریان، طهمورث حیدری، بهرام رضائیان، اعضای هیئت رئیسه و حسن کامرانی‌فر دبیر کل فدراسیون برای شرکت در نشست وارد مرکز ملی فوتبال شدند.

* رئیس فدراسیون فوتبال پس از همه اعضا وارد محل برگزاری نشست شد.

* برخی منابع خبری مدعی شدند هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ۴۳ تخلف عزیزی خادم در مدت حدوداً یک ساله حضورش در سمت ریاست فدراسیون را برای عزل او لیست کرده‌اند.

* مطابق با قوانین عرف در جلسات عزل، عزیزی خادم ابتدا دفاعیات و مستندات خود را ارائه داده و سپس با خروج از محل جلسه، اعضا هیئت رئیسه درباره عزل یا ادامه دادن با رئیس فعلی رأی‌گیری خواهند کرد.

* کامرانی‌فر که به عنوان دبیر جلسه امروز در نشست هیئت رئیسه حاضر است به دستور AFC مبنی بر غیرقانونی بودن حضور حمید رضا مهرعلی و حیدر بهاروند عمل کرده و آن‌ها را از جلسه اخراج کرد.

* دقایقی قبل شهاب‌الدین عزیزی خادم جلسه ترک کرد تا رأی‌گیری برای عزل یا ابقاء او آغاز شود.

* خورشیدی، سرپرست تیم ملی که اصرار فراوانی برای دیدن عزیزی خادم داشت را به محل جلسه راه ندادند. به همین منظور نیز گفته می‌شود خورشیدی توصیه‌هایی را روی کاغذی نوشته و به یکی از کارکنان مرکز ملی فوتبال داد تا به دست رئیس فدراسیون برساند.

* یکی از رسانه‌ها در خبری مدعی شد اعضا هیئت رئیسه فدراسیون به برکناری عزیزی خادم رأی دادند.

* شهاب‌الدین عزیزی خادم رسماً با رأی هر هشت عضو هیئت رئیسه برکنار شد تا پس از بیش از ۱۱ ماه حضور در سئول، کلید فدراسیون را تحویل دهد.

* برخی منابع خبر از انتخاب مهرداد سراجی به عنوان سرپرست فدراسیون تا تشکیل مجمع دادند اما به نظر می‌رسد نام سرپرست جدید در ساعات آینده اعلام می‌شود.

* بنا بر اعلام منابع رسمی مهرداد سراجی عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تا تشکیل مجمع فدراسیون فوتبال امور این نهاد را برعهده خواهد گرفت.

کد خبر 556092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.