تزریق دوز اول واکسن کرونا در ۹۰ درصد جمعیت هدف/قدرت اصلی همراهی مردم است

وزیر بهداشت از تزریق دوز اول واکسن کرونا در بیش از ۹۰ درصد جمعیت هدف خبر داد و گفت: تا وقتی مردم را داشته باشیم، قدرت داریم و اگر مردم را نداشته باشیم، هر قدر هم که پول داشته باشیم، به هیچ جا نمی‌رسیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهرام عین‌اللهی که صبح امروز _ پنجشنبه بیست‌وهشتم بهمن‌ماه_ برای افتتاح چند طرح در بخش سلامت و درمان به استان اصفهان و شهرستان‌های نجف‌آباد و لنجان سفر کرده بود با حضور در منزل شهید حججی و دیدار با خانواده این شهید بزرگوار، اظهار کرد: دیروز در نشستی برای امدادگران این موضوع را مطرح کردم که بسیاری از کشورها گمان می‌کنند قدرت زیادی دارند؛ مثلاً آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها یا فرانسوی‌ها، ولی کرونا نشان داد که قدرت به داشتن مال نیست؛ درست است که پول و تجهیزات دارند، اما قدرت اصلی همراهی مردم با حکومت است.

وی با اشاره به بالا بودن آمار ابتلاء به کرونا و مرگ‌ومیر در این کشورها با وجود داشتن ثروت و تجهیزات، ادامه داد: با وجود همه این امکانات، میزان مرگ‌ومیر در این کشورها به اندازه وحشتناکی بالا است چون با وجود همه ثروتی که در اختیار دارند، مردم با آن‌ها نیستند؛ اما در این‌جا وقتی رهبر معظم انقلاب یک اشاره می‌کنند و می‌گویند من واکسن می‌زنم، فردای آن روز جمعیت زیادی برای دریافت واکسن مراجعه می‌کند.

وزیر بهداشت از تزریق دوز اول واکسن کرونا به بیش از ۹۰ درصد جمعیت هدف خبر داد و گفت: تا وقتی مردم را داشته باشیم، قدرت داریم و اگر مردم را نداشته باشیم، هر چه پول داشته باشیم به هیچ جا نمی‌رسیم.

وی قدرت کشور را به وجود شخصیت‌هایی مانند حاج قاسم یا شهید حججی دانست و ادامه داد: معتقدیم که امام زمان (عج) به دل‌های مردم نظر می‌کند؛ به همین دلیل است که همه دل‌ها متوجه یک شهید می‌شود و آن شهید به کشور و جامعه ما قدرت می‌دهد؛ بنابراین از خانواده شهید حججی تشکر می‌کنیم که باعث استحکام نظام شدند.

عین‌اللهی با تسلیت وفات حضرت زینب (س) افزود: ما هر چه داریم از حضرت زینب (س) است که پرچمدار شهادت حضرت اباعبدالله (ع) و قیام عاشورا بود. در چنین روزی خدمت پدر و مادر نمونه این شهید کشوری و ملی رسیدیم و افتخار می‌کنیم که شهید حججی باعث قدرت نظام شد.

وی قوی‌تر شدن مردم را باعث قدرت یافتن نظام دانست و گفت: شهدا با خون خود این مملکت را آبیاری کردند و با قدرت نشان دادند که می‌توانند در برابر دشمن قوی بایستند. انسان عواطفی دارد و ممکن است در برخی موارد ترس به او غلبه کند؛ اما کسی که ترس به او غلبه نمی‌کند، به خاطر اعتقادات خود به نظام، خداوند و امام زمان (عج) به ترس فطری خود غلبه می‌کند؛ این یعنی قدرتی که خداوند به خاطر تربیت پدر و مادر انقلابی به شهید حججی عطا کرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: همه دشمنان می‌دانند که ما در برابر آن‌ها می‌ایستیم. خوش به حالتان که چنین شهید ملی را به کشور هدیه کردید. خداوند این را از همه شما قبول و ما را هم به آن شهید والامقام ملحق کند.

کد خبر 556088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.