همه چشم‌ها به الکلاسیکو فوتسال ایران!

تیم فوتسال گیتی‌پسند و مس سونگون پس از دو بار تعویق بازی به دلیل ابتلای بازیکنان مس به کرونا، در نهایت جمعه _بیست‌ونهم بهمن‌ماه_ به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات گیتی‌پسند و مس سونگون همیشه با حواشی و حساسیت‌های خاصی همراه بوده است؛ زیرا طی چند سال اخیر، لیگ برتر فوتسال حالت دو قطبی داشت و تنها این دو تیم مدعی قهرمانی بودند، اما در فصل ۱۴۰۱_۱۴۰۰ کراپ الوند، مقاومت البرز و سن‌ایچ ساوه تیم‌های قدرتمندی تشکیل دادند که لیگ از حالت دو قطبی خارج شده است.

تیم فوتسال گیتی‌پسند ۱۷ تیر ۸۹ تأسیس شد که با خرید امتیاز لیگ برتری صدرای شیراز کار خود را آغاز کرد. این تیم سه بار به مقام قهرمانی و هفت بار به مقام نایب‌قهرمانی در لیگ برتر فوتسال ایران دست یافت و در سال‌های ۹۶ و ۹۲ نایب‌قهرمانی لیگ قهرمانان فوتسال آسیا را کسب کرد. گیتی پسند در سال ۹۱ نیز در کویت قهرمان آسیا شد.

گیتی‌پسند امسال با سرمربیگری «محمد کشاورز» تا هفته بیست‌ویکم با ۵۹ امتیاز صدرنشین لیگ برتر فوتسال است. این تیم در شروع فصل عملکرد خوبی نداشت؛ اما هرچه از بازی‌ها گذشت، عملکرد بهتری ارائه داد و با فاصله چند امتیازی نسبت به تیم دوم صدرنشین شد. قرمزپوشان اصفهانی در نیم‌فصل دوم دو باخت پشت سر هم داشتند ولی با توجه به اینکه در دور رفت امتیازات خوبی جمع کرده بودند در جمع مدعیان باقی ماندند.

از طرف دیگر تیم فوتسال مس سونگون، یازدهم اردیبهشت ۸۹ با خرید امتیاز تیم شاهین اهواز تأسیس شد. این تیم در سال‌های ۹۶، ۹۷، ۹۸، ۹۹ مقام قهرمانی لیگ برتر فوتسال را به دست آورده و در سال ۹۸ نایب قهرمان لیگ قهرمانان فوتسال آسیا شده است.

مس سونگون امسال با سرمربیگری حمید بی‌غم تا هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتسال با ۴۸ امتیاز در رده چهارم قرار دارد. این تیم در نیم فصل اول به دلیل مصدومیت تعداد زیادی از بازیکنان و یارگیری ضعیف شرایط سختی داشت؛ اما برای نیم‌فصل دوم دو بازیکن خارجی (ولینگتون داسیوا راموس و جانکارمو) جذب کرد که به تیم کمک کردند و در ادامه باز هم مس سونگون در قامت یک مدعی ظاهر شد.

همه چشم‌ها به الکلاسیکو فوتسال ایران!

در دور رفت مسابقات لیگ برتر فوتسال فصل ۱۴۰۱_۱۴۰۰ مس سونگون و گیتی‌پسند به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با تساوی سه بر سه به پایان رسید و یکی از مشکلاتی که دو تیم نسبت به آن معترض بودند، پخش نشدنِ زنده این مسابقه حساس بود.

مسابقات گیتی‌پسند و مس سونگون همیشه به دلیل ملی‌پوشان دو تیم بالاترین سطح فوتسال ایران را داشته و علاوه بر آن با حواشی متعددی روبه‌رو بوده که در دور برگشت این رقابت‌ها، حواشی آن قبل از مسابقه شروع شده است. این دو تیم قرار بود پنجشنبه _بیست‌ویکم بهمن ماه_ رودرروی هم قرار بگیرند که به دلیل ابتلای بازیکنان مس به کرونا این بازی دو بار به تعویق افتاد و در نهایت گیتی‌پسند و مس سونگون جمعه _بیست‌ونهم بهمن ماه_ و از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه پیروزی به مصاف هم می‌روند.

روزهای اخیر حمید بی‌غم، سرمربی تیم فوتسال مس سونگون طی مصاحبه‌ای گفت که یک نفر برای گیتی‌پسند از تمرینات تیم ما عکس فرستاده است؛ باشگاه گیتی‌پسند نیز به دلیل اتهام وارد شده از بی‌غم شکایت کرد.

خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی با سرمربی و بازیکن گیتی‌پسند و سرمربی مس سونگون در رابطه با ال‌کلاسیکو فوتسال ایران داشته است که در ادامه می‌خوانید:

همه چشم‌ها به الکلاسیکو فوتسال ایران!

به جایگاهی که در جدول داریم توجه نمی‌کنیم

محمد کشاورز، سرمربی تیم فوتسال گیتی‌پسند در رابطه بازی با شرایط تیم فوتسال گیتی‌پسند و بازی با مس سونگون، اظهار کرد: شرایط گیتی‌پسند خوب است، از شرایط فنی تیمی راضی هستیم و درحال‌حاضر مشکل خاصی وجود ندارد که امیدوارم این روند خوب و مثبت را ادامه دهیم. همه مسابقات برای تیم ما مهم و سخت است، مس سونگون تیم خوبی دارد که امیدوارم برابر این تیم بازی قشنگی داشته باشیم تا بینندگان تلویزیونی از آن لذت ببرند.

وی ادامه داد: من و تیمم به جایگاهی که در جدول داریم توجه نمی‌کنیم و تمام تمرکز خود را روی بازی با مس سونگون گذاشتیم.

سرمربی تیم فوتسال گیتی‌پسند با بیان اینکه لیگ برتر امسال جذاب و سخت است، تصریح کرد: سابقه کمی داشته که در لیگ برتر فوتسال تا هفته بیست‌ویکم، پنج تیم شانس قهرمانی داشته باشند، نزدیکی امتیازات لیگ را جذاب کرده و نشان دهنده سخت بودن آن است. سال‌های پیش یک تیم با ۵۳ امتیاز می‌توانست قهرمان شود، اما امسال تیم‌ها با امتیازات بالایی که کسب کردند شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنیم.

کشاورز در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر اینکه آیا بازی دور برگشت پخش زنده دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: صحبت‌هایی برای پخش زنده شده است که فکر کنم شبکه استانی اصفهان و شبکه ورزش این بازی را پوشش دهند. همیشه یکی از نقاط ضعف فوتسال ما پخش‌های زنده است که رسانه‌ها باید توجه بیشتری به این رشته داشته باشند تا مردم لذت ببرند و اسپانسرها هم برای حضور در فوتسال تشویق شوند.

وی اضافه کرد: در مجموعه گیتی‌پسند، همه تلاش خود را برای گرفتن نتیجه و خوشحالی مردم اصفهان انجام می‌دهیم.

همه چشم‌ها به الکلاسیکو فوتسال ایران!

اگر پیروز شویم ۸۰ درصد راه قهرمانی را طی کرده‌ایم!

سعید احمد عباسی، بازیکن تیم گیتی‌پسند در رابطه با شرایط تیم فوتسال گیتی‌پسند، اظهار کرد: تیم ما در سال جاری شرایط خوبی را پشت سر می‌گذارد. هفته اول مسابقات را با باخت شروع کردیم، اما به کار خود ایمان داشتیم که در ادامه پیروزی‌های متداوم برای ما به دست آمد.

وی ادامه داد: در نیم فصل اول تنها یک باخت و یک تساوی داشتیم، در نیم فصل دوم برخلاف انتظار همه باختیم که بعد از آن شرایط را بهتر کردیم و درحال‌حاضر هم اگر بازی مقابل مس سونگون را با پیروزی پشت سر بگذاریم ۸۰ درصد راه قهرمانی را طی کرده‌ایم.

ملی‌پوش تیم فوتسال گیتی‌پسند با بیان اینکه طی چند سال اخیر بازی گیتی‌پسند و مس سونگون قهرمان لیگ را مشخص کرده است، تصریح کرد: در سال‌های قبل لیگ دو قطبی بود؛ اما امسال شرایط فرق کرده و در بازی با مس هر اتفاقی به جز پیروزی گیتی‌پسند رخ دهد، شانس قهرمانی چهار تیم دیگر بیشتر می‌شود. اگر موفق شویم مس را شکست دهیم، می‌توانیم اختلاف را با تیم دوم جدول زیاد کنیم و خیال ما از ادامه لیگ راحت می‌شود.

احمد عباسی اضافه کرد: برای مس سونگون تساوی و شکست فرق نمی‌کند؛ زیرا اختلافش با تیم صدرنشین زیاد و شانس این تیم برای قهرمانی روی کاغذ کم می‌شود. شرایط جدول بازی را حساس می‌کند، اما این رقابت به دلیل حضور ملی‌پوشان درگیری و هیجان بالایی دارد که برای مخاطب جذاب است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر اینکه آیا بازیکنان خارجی می‌توانند به رشد فوتسال ایران کمک کنند و بازیکنان خارجی مس سونگون خوب هستند یا خیر، گفت: لیگ فوتسال ایران جز چند لیگ برتر دنیا قرار دارد و بازیکنان خوبی داریم که اگر بازیکن خارجی بخواهد وارد لیگ ایران شود، باید سطح بالایی نسبت به بازیکنان کشورمان داشته باشد.

ملی‌پوش تیم فوتسال گیتی‌پسند افزود: بازیکنان خارجی مس سونگون نشان دادند که سطح بالایی دارند. این تیم برای پر کردن جای بازیکنان مصدوم خود از بازیکنان خارجی استفاده کرد که جواب هم گرفته است.

احمد عباسی درخصوص حواشی همیشگی بازی با مس سونگون، اظهار کرد: همه مسابقات فوتسال درگیرانه است و حاشیه پیش می‌آید؛ اما بازی با مس سونگون خاص‌تر از دیگر بازی‌ها است؛ زیرا هر دو تیم برای قهرمانی تلاش می‌کنند. بازیکنان هر دو تیم برای موفقیت تیم خود تلاش می‌کنند و امکان به وجود آمدن درگیری هم وجود دارد، اما بعد از سوت پایان بازی همه با هم رفیق هستیم.

وی ادامه داد: امیدوارم شرایط پیش بیاید که تمام بازی‌های لیگ برتر فوتسال از شبکه‌های استانی هم که شده پخش شود تا مردم این رشته را ببینند.

همه چشم‌ها به الکلاسیکو فوتسال ایران!

حمید بی‌غم، سرمربی تیم مس سونگون در رابطه با شرایط مس سونگون و جذب بازیکن خارجی اظهار کرد: در فصل یارگیری، بازیکنان در اردوی تیم ملی قراردادهای باشگاهی خود را بسته بودند و خیلی از بازیکنان از تیم جدا شدند. اول فصل فرهاد فخیم و عسگری را به علت مصدومیت تا پایان فصل از دست دادیم و در ادامه دو بازیکن دیگر مصدوم شدند که کار ما سخت شد. در نیم فصل دوم دو بازیکن خارجی به تیم اضافه کردیم که توانستند به تیم کمک کنند.

وی ادامه داد: یکی از بازیکنان خارجی اسپانیا بازی کرده و دیگری هم چهار سال روسیه بوده است. مشکل بازیکن برزیلی این است که داوران ایرانی خطاهای معمولی را روی آن‌ها نمی‌گیرند؛ زیرا قدرت اعتراض ندارد، اما این بازیکنان هم به مرور زمان با شرایط لیگ ما آشنا می‌شوند و می‌توانند بازی بهتری ارائه دهند.

سرمربی تیم فوتسال مس سونگون با بیان اینکه چهار سال در گیتی‌پسند حضور داشتم و باشگاه بزرگی است، تصریح کرد: مس سونگون از زمانی که وارد فوتسال شده حرفه‌ای کار می‌کند. فردا بازی بین دو تیم بزرگ است که حساسیت خاص خود را دارد، اما این مسابقه سه امتیاز بیشتر ندارد.

بی‌غم اضافه کرد: امیدوارم بازی با گیتی‌پسند بدون تماشاگر، بدون حاشیه و در حد لیگ ایران باشد تا تیمی که تلاش بیشتری می‌کند برنده شود؛ امیدوارم آن تیم ما باشیم.

گزارش از: کیمیا گلپیرا_ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 556074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.