ساخت دستگاه شناورسازی توسط هوای محلول

مدیر بازرگانی یک شرکت دانش‌بنیان گفت: هدف از ساخت دستگاه شناورسازی توسط هوای محلول جداسازی ذرات جامد معلق، ذرات کلوئیدی، قطرات بسیار کوچک روغن چربی، حذف جلبک و خزه از پساب است. ذرات جامد معلق به خاطر دارا بودن بارالکتریکی و اندازه بسیار کوچک همواره دارای حرکت نامنظم است و از جریان پساب جدا نمی‌شود.

حسین فرهادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تاکید بر اینکه فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با ثبت ایده ساخت تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب و تجهیزات نوین مرتبط به آن آغاز کرده است، اظهار کرد: با هدف دستیابی به فناوری‌های نوین و رسیدن به خودکفایی در حوزه آب و فاضلاب فعالیت می‌کند و دو محصول کلیدی در این راستا تولید کرده است.

وی گفت: پکیج‌های تصفیه نوین یکی از محصولات این شرکت است که مزایای فراوانی دارد؛ از مهم‌ترین مزایا آن قیمت، سرعت در ساخت و استفاده از فناوری‌های نوین در این پکیج است. با استفاده از این پکیج کیفیت پساب خروجی فراتر از استانداردهای سازمان حفاظت از محیط‌زیست ایران ارتقا یافته است.

مدیر بازرگانی این شرکت دانش‌بنیان افزود: سیستم تصفیه‌خانه‌های فاضلاب محصول دیگر این شرکت است. تقریباً اکثر شهرهای کشور به تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مجهز است و پسابی که تولید می‌کنند، کیفیت مناسب برای استفاده مجدد در فضای سبز، صنعت و حتی برای بازچرخانی استانداردهای لازم را ندارد. محصول این شرکت توانایی نصب روی پساب خروجی تصفیه خانه‌های شهری را داراست و می‌تواند شاخص‌های استاندارد پساب را به حد مطلوب برساند.

فرهادیان ادامه داد: کاهش هزینه سرمایه‌گذاری اولیه و افزایش بهره‌وری، ساخت و اجرا سریع پکیج‌های نوین تصفیه فاضلاب‌های بهداشتی صنعتی با ضریب اطمینان بالا در یک بازه سه ماهه، انرژی مصرفی کمتر حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد و نیاز به فضای لازم کمتر با قابلیت جابه‌جایی آسان و تولید لجن کمتر در نتیجه کاهش مشکلات ناشی از دفع آن از مزایا پکیج‌های نوین تصفیه فاضلاب است.

وی گفت: فناوری‌های مورد استفاده در پکیج‌های تصفیه فاضلاب با توجه به مشخصات کمی و کیفی فاضلاب خام ورودی و نوع مصرف، شرایط آب و هوایی منطقه، ملاحظات فنی و اقتصادی می‌تواند شامل مراحل آشغال‌گیری، دانه‌گیری و چرب‌گیری، حوضچه‌های متعادل‌ساز، ایستگاه‌های پمپاژ، بیوراکتورهای بافل‌دار رشد تلفیقی چند مرحله‌ای مخازن زلال‌ساز لاملا، سیستم‌های گند زدایی، مخزن ذخیره پساب و فیلترهای شنی یا چندلایه تحت فشار، سیستم‌های پایش کلر باقی مانده، تأسیسات هضم هوازی و آبگیری از لجن باشد.

مدیر بازرگانی این شرکت دانش‌بنیان گفت: یکی دیگر از دستگاه‌های مهم این شرکت، دستگاه چرب‌گیری و شناورسازی توسط هوای فشرده است. هدف از ساخت دستگاه شناورسازی توسط هوای محلول برای جداسازی ذرات جامد معلق، ذرات کلوئیدی، قطرات بسیار کوچک روغن چربی، حذف جلبک و خزه از پساب است. ذرات جامد معلق به خاطر دارا بودن بارالکتریکی و اندازه بسیار کوچک همواره دارای حرکت نامنظم بوده و از جریان پساب جدا نمی‌شود.

فرهادیان ادامه داد: ذرات ریز روغن و چربی به علت ابعاد بسیار کوچک به مدت زمان زیادی احتیاج به شناور بودن و ته‌نشین نشدن، دارد. برای تسریع در عملیات جداسازی این ذرات از دستگاه شناورسازی توسط هوای فشرده همراه با تزریق مواد شیمیایی استفاده می‌شود. این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است که دارای راندمان و عملکرد بهینه بوده و توانایی حذف مواد معلق و قطرات روغن و چربی را در دامنه وسیعی از غلظت‌ها داشته باشد.

کد خبر 555907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.