متمول‌های نفتی راند اول را برنده شدند

دو تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن و منچسترسیتی که مالکان عرب آن‌ها را اداره می‌کنند، موفق شدند در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، برابر حریفان خود به برتری مهمی دست پیدا کنند

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته سه‌شنبه بیست‌وششم بهمن‌ماه، دو تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن و رئال‌مادرید در ورزشگاه پارک د پرنس پاریس از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه با قضاوت «دنیل اورساتو» ایتالیایی، مهم‌ترین بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را برگزار کردند.

پاریسی‌ها در اکثر اوقات بازی، روی دروازه حریف خیمه زده و تیم برتر زمین بودند. آن‌ها بیشتر ۷۵ دقیقه اطراف محوطه جریمه میهمان توپ را در اختیار داشتند و منتظر لحظه‌ای برای درخشش بودند تا هم دفاع لوس بلانکوس را باز کنند و هم دروازه آن‌ها را بگشایند.

بهترین موقعیتی که برای گلزنی نصیب تیم پووچ شد، زمانی بود که امباپه یک خطای عجیب در محوطه جریمه از دنی کارواخال گرفت که او در کل بازی بدون شک مدافع اسپانیایی را آزار داده بود. لیونل مسی که آمار خوب و لحظات جالبی را در جمع پاریسی‌ها نگذرانده بود، پشت توپ قرار گرفت اما ضربه‌اش توسط تیبو کورتوا، دروازه‌بان بلژیکی رئال مهار شد تا لئو نتواند بیست و هفتمین گل خود را به سفیدپوشان بزند.

ضربه مسی خوب بود، اما دقت لازم برای غلبه بر مرد بلژیکی را نداشت؛ تیبو به درستی مسیر توپ را حدس زد و با یک شیرجه به سمت چپ خود، لئو را ناکام کرد. مهار این ضربه، بدون شک مهم‌ترین اتفاق برای رئالی‌ها بود؛ چراکه آن‌ها در مقابل تیم متمول فرانسوی، چندان فرصت عرض‌اندام پیدا نکردند آن هم با هدایت کارلتویی که سابقه کار در پارک د پرنس را داشت و پاریسی‌ها او را به عنوان بهترین سرمربی تاریخ خود می‌دانند.

تیم فرانسوی در این بازی مرتباً از کناره‌ها نفوذ می‌کرد، اما هربار که به محوطه جریمه حریف نزدیک می‌شد با انبوه شش یا هفت مدافع در آن منطقه مورد استقبال قرار می‌گرفت؛ دژی که غیرقابل تسخیر بود.

جدای از فرصت‌های فراوان در شروع نیمه دوم، فشارهای PSG تا حد زیادی بدون تهدید جدی، از بین رفت. آمدن نیمار در دقایق پایانی، وجه دیگری به بازی آن‌ها داد. در بازگشت از مصدومیت، ملی‌پوش برزیلی سرحال تر از آنچه به نظر می‌رسید خود را نشان داد و به نظر می‌رسید حضور او باعث ایجاد فضا برای حملات فرانسوی‌ها می‌شود.

متمول های نفتی راند اول را برنده شدند

در دقایقی قبل از زدن گل پیروزی توسط امباپه، هم او و هم نیمار در پشت خط دفاعی مادرید با پاس‌های طلایی مسی تک به تک‌های بسیار خوبی را در مصاف با کورتوا از دست دادند.

امباپه در ثانیه‌های پایانی زمانی که توپ را در اختیار داشت، از سمت چپ استارت زد و به طرف محوطه جریمه رئال حرکت کرد. پسر فرانسوی با یک حرکت برق‌آسا و یک تکنیک ناب در مصاف با ادر میلیتائو و لوکاس وازکز موفق عمل کرد و توانست گل را به ثمر برساند تا پارک د پرنس منفجر شود.

درست زمانی که تیم مائوریتسیو پوچتینو به نظر می‌رسید شانس خود را برای برتری مقابل نماینده اسپانیا در خانه از دست داده است، امباپه در یک لحظه راه‌حلی پیدا کرد. پس جای تعجب نیست که سران صدرنشین لیگ اسپانیا بسیار مشتاق هستند که او را با اتمام قراردادش در تابستان به جمع خود اضافه کنند.

از بسیاری جهات، این مسابقه شکل یک دیدار خانگی معمولی برای PSG داشت. آن‌ها کاملاً بازی را در اختیار خود داشتند و به رئال فرصت چندانی ندادند. اکثریت قریب به اتفاق توپ در اختیار فرانسوی‌ها بود و تنها با ضدحمله حریفانشان که خیلی هم خطرناک نبود، دروازه‌شان تهدید شد.

بازی با همین نتیجه یک بر صفر به پایان رسید؛ اما هنوز یک بازی برگشت مهیج دیگر باقی مانده که باید دید چه نتیجه‌ای در آن رقم می‌خورد و تیم صعودکننده کدام تیم است‌. هرچند این را هم باید در نظر داشت که پاری سن ژرمن هنوز در خارج از خانه در لیگ قهرمانان اروپا، این فصل به پیروزی نرسیده است.

پس از آن یک پنالتی که مسی از دست داد، او قطعاً تلاش می‌کند که به روحیه و فرم عالی خود برگردد؛ اما درحال‌حاضر پاریسی‌ها باید این برتری مهم و باشکوه را جشن بگیرند و از آن لذت ببرند.

متمول های نفتی راند اول را برنده شدند

در دیگر دیدار دیشب، شاگردان پپ گواردیولا در منچسترسیتی میهمان اسپورتینگ پرتغال بودند که در همان ۴۵ دقیقه نیمه اول یک برتری پرگل رقم زدند و نتیجه نهایی و تیم صعود کننده را به احتمال زیاد مشخص کردند. منچسترسیتی با شکست چهار گله اسپورتینگ، رکورد پرگل‌ترین برتری را در نیمه اول در یک بازی خارج از خانه مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا به نام خود ثبت کرد.

برناردو سیلوا دو بار در ۴۵ دقیقه ابتدایی دروازه را به ثمر رساند و ریاض محرز و فیل فودن نیز دیگر گل‌ها را به ثمر رساندند. در همین حال، خط دفاعی پپ گواردیولا، عملکرد خوبی داشت و اجازه نداد اسپورتینگ حتی یکی از گل‌ها را جبران کند و در نهایت آن‌ها در ادامه با نتیجه پنج بر صفر پیروز شدند.

پس از پایان بازی، برناردو سیلوا به BT Sport گفت: «عملکرد بسیار خوبی بود. در نیمه اول روحیه بالایی داشتیم تا چهار بر صفر پیروز شویم. کمی شلخته بودیم که به آن‌ها فرصت ضدحمله داد اما بسیار با دقت بودیم. شما هم به شانس نیاز دارید. ما از برد بسیار خوشحالیم. پیروزی پنج -صفر خارج از خانه یک نتیجه عالی است و این یک عملکرد فوق‌العاده است.»

گزارش از: علی سرفراز_ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 555872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.