لزوم رعایت ضوابط شهرسازی در ساختمان‌سازی

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: تغییر نقشه اجرایی در ساخت‌وساز به عنوان مهمترین مشکلات در نظارت‌های سازمان نظام مهندسی است.

رضا بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص رعایت ضوابط شهرسازی در ساختمان‌سازی، اظهار کرد: تغییر نقشه اجرایی در ساخت‌وساز از مهم‌ترین مشکلات در نظارت سازمان نظام مهندسی است و باید ضوابط شهرسازی در این زمینه رعایت شود.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های دریافتی برخی مهندسان سازمان نظام مهندسی در احداث ساخت‌وسازها نظارت کافی ندارند و با وجود دریافت هزینه به صورت کامل قبل از کار، گزارش‌های مهندس ناظر به موقع ارسال نمی‌شود، بازدید از ساختمان به درستی انجام نمی‌گیرد و عدم نظارت سبب تغییر نقشه اجرایی در ساخت‌وسازها می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد تصریح کرد: نقش سازمان نظام مهندسی در نظام شهری تأثیرگذار است و در بخش کنترل ساختمان باید مهندسان سازمان نظام مهندسی در رشته‌های مختلف در ساخت‌وساز و طراحی نظارت کافی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: برای احداث ساختمان‌ها در سطح شهر باید شهرداری و نظام مهندسی مجوز صادر و بر روند آن نظارت کنند، زیرا این اقدام نقش بسزایی در ساخت‌وسازهای درون‌شهری دارد و این موضوع نیازمند ایجاد تعامل بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی است.

کد خبر 555864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.