هدایت آب‌های سطحی از دغدغه‌های مدیریت شهری است

شهردار شهرکرد گفت: هدایت آب‌های سطحی علاوه بر سهولت در عبور و مرور، ارتقای سطح ایمنی معابر و مدیریت به هنگام بحران در شرایط جوی نامناسب، می‌تواند در تقویت آبخوان‌های دشت شهرکرد نیز مؤثر باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدتقی جاپلقی امروز _ چهارشنبه بیست‌وهفتم بهمن‌ماه _ در جلسه تقویت آبخوان‌های دشت شهرکرد، اظهار کرد: افزایش کیفیت زندگی شهروندان و تأمین آب شرب، کشاورزی و فضای سبز یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد مسئولان است و هدایت آب‌های سطحی علاوه بر سهولت در عبور و مرور، ارتقای سطح ایمنی معابر و مدیریت به هنگام بحران در شرایط جوی نامناسب، می‌تواند در تقویت آبخوان‌های دشت شهرکرد نیز مؤثر باشد.

وی با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ادامه بارندگی‌ها، افزود: جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری است؛ بنابراین دفع آب‌های سطحی با هدف ایمن‌سازی مناطق مسکونی از خطر وقوع سیلاب، رفع خسارت‌های احتمالی از مناطق شهری و هدایت آب‌ها به سمت دشت شهرکرد باید انجام شود.

شهردار شهرکرد با اشاره به برگزاری جلسات پیرامون دفع آب‌های سطحی در نقاط آب‌گیر سطح شهر و هدایت آب‌ها به سمت دشت شهرکرد جهت تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، خاطرنشان کرد: شهرداری با توجه به بارندگی‌های فصلی و در راستای بهسازی معابر و رفع مشکلات احتمالی ناشی از آب‌گرفتگی‌ها، باید اقدامات لازم را انجام دهد.

جاپلقی اضافه کرد: شهرداری رفع نواقص موجود در سیستم هدایت آب‌های سطحی در مکان‌های مورد نیاز را به منظور سهولت در دفع این آب‌ها در دستور کار دارد و به منظور تقویت آبخوان‌های دشت شهرکرد، این اقدام باید هرچه سریع‌تر با همکاری دستگاه‌های متولی انجام شود.

در ادامه این جلسه علی حیدری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: در حوزه آبخیزداری و تقویت آبخوان‌های دشت شهرکرد باید اقدامات مطالعاتی و علمی دقیق طی ۱۰ روز آینده انجام و از ظرفیت کارشناسان متخصص در این حوزه استفاده شود.

وی افزود: توسعه پایدار شهری باید با توجه به تمام موارد زیست‌محیطی، علمی و فرهنگی باشد و اقدامات لازم با حفظ ضوابط حداقلی انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به مزایای احداث بند خاکی در استان، تصریح کرد: ایجاد بندهای خاکی با هدف جلوگیری از فرسایش خاک و رسوب‌گذاری سدها انجام می‌شود؛ هرچند معایبی هم دارد اما مزایای آن بیشتر است.

حیدری با بیان اینکه باید استعلامات مورد نیاز از دستگاه‌ها جهت انجام آبخیزداری اخذ شود، گفت: هماهنگی بین دستگاهی در این خصوص ضرورت دارد تا خروجی و نتیجه کار مطلوب باشد.

به گزارش ایمنا، در پایان جلسه کارشناسان نظرات خود را جهت تقویت آبخوان‌های دشت شهرکرد و نحوه اجرای طرح‌ها ارائه کردند.

کد خبر 555846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.