رونمایی موشک «خیبر شکن» موجب ترس رژیم صهیونیستی شد

یک کارشناس مسائل نظامی گفت: اسرائیل باید بداند اگر دست به ماجراجویی علیه ایران بزند تمام اراضی اشغالی مورد هدف موشک‌های بالستیک و نقطه‌زن قرار خواهد گرفت.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص ویژگی‌های موشک «خیبرشکن» اظهار کرد: این موشک بالستیک از جمله مهمترین دستاوردهای نظامی جمهوری اسلامی ایران است. وجه تسمیه این موشک نقطه‌زن کاملاً هدفمند است؛ عنوان این موشک به یک واقعه تاریخی در صدر اسلام و رشادت‌های حضرت علی (ع) در فتح قلعه خیبر اشاره دارد.

وی افزود: برد این موشک بالستیک یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر پیش‌بینی شده است، به این ترتیب این موشک نقطه‌زن می‌تواند عمق اراضی اشغالی از شمال تا جنوب را مورد هدف قرار دهد. موشک «خیبر شکن» از جمله دقیق‌ترین موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود.

این کارشناس مسائل نظامی ادامه داد: رونمایی ایران از این موشک موجب ترس رژیم صهیونیستی شده و واکنش‌های متعددی را به دنبال داشته است. امروز جمهوری اسلامی ایران بدون اتکا به قدرت‌های خارجی توانسته است به قدرت بازدارندگی دست یابد.

هانی‌زاده تاکید کرد: اسرائیل باید بداند اگر دست به ماجراجویی علیه ایران بزند، تمام اراضی اشغالی مورد هدف موشک‌های بالستیک و نقطه‌زن قرار خواهد گرفت.

کد خبر 555837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.