آیا افراد مبتلا به کرونای بدون علامت نیز ناقل بیماری هستند؟

افراد مبتلا به کرونای بدون علامت نیز می‌توانند به اندازه بیماران علامت‌دار ناقل بیماری باشند و افراد سالم را آلوده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گاهی اوقات ممکن است افراد به ویروس کرونا آلوده شده باشند، اما هیچ‌کدام از علائم بیماری را تجربه نکنند. این افراد که ناقلان بدون علامت نام دارند، بدون اینکه هیچ علائم خاصی داشته باشند، به اندازه بیماران علامت‌دار می‌توانند دیگران را آلوده کنند. ویروس کرونا از بسیاری جهات بسیار غیرقابل پیش‌بینی است. این ویروس که جان افراد زیادی در سراسر دنیا را گرفته است، می‌تواند گاهی اوقات باعث بروز بیماری بدون علامت شود.

چرا برخی افراد به کرونای بدون علامت مبتلا می‌شوند؟

دلیل قطعی وجود ندارد که نشان دهد چرا برخی افراد دچار علائم بیماری کووید -۱۹ می‌شوند؛ اما برخی دیگر به کرونای بدون علامت مبتلا می‌شوند، با این وجود متخصصان معتقدند که این اتفاق به دلیل پاسخ ایمنی ذاتی قوی‌تر بدن برخی افراد رخ می‌دهد. همچنین ممکن است افراد مبتلا به کرونای بدون علامت در معرض بار ویروسی کمتری قرار گرفته باشند. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که در معرض بار ویروسی زیاد قرار می‌گیرند، علائم شدیدتری را تجربه می‌کنند.

آیا افراد مبتلا به کرونای بدون علامت نیز ناقل بیماری هستند؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که ناقلان بدون علامت افرادی هستند که تست کرونای آن‌ها مثبت است اما هیچ‌کدام از علائم بیماری را تجربه نمی‌کنند. سازمان ذکر شده تاکید کرده است که این گروه از افراد می‌توانند همانند دیگر بیماران ویروس را به افراد سالم منتقل کنند و باعث بیمار شدن آن‌ها شوند.

آیا امیکرون باعث بروز کرونای بدون علامت می‌شود؟

داده‌های اولیه ارائه شده نشان می‌دهد که سویه امیکرون بیش از دیگر سویه‌های ویروس کرونا باعث بروز کرونای بدون علامت می‌شود، به همین دلیل به میزان قابل توجهی در سراسر دنیا شیوع پیدا کرده است. به گفته محققان، سویه امیکرون ویروس کرونا باعث بروز علائم خفیف شبیه سرماخوردگی می‌شود و احتمال بروز کرونای بدون علامت را نیز به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

چگونه می‌توان کرونای بدون علامت را تشخیص داد؟

انجام دادن تست کرونا اولین و مؤثرترین روش برای تشخیص کرونای بدون علامت است. متخصصان توصیه می‌کنند که به منظور تشخیص ویروس در بدن آزمایش آنتی‌ژن یا آزمایش RT PCR انجام دهید. در حال حاضر، PCR که به عنوان آزمایش مولکولی نیز شناخته می‌شود، بهترین روش برای تشخیص عفونت کرونا ویروس است. پس از انجام دادن آزمایش کرونا باید خود را ایزوله کنید و از دیگران فاصله بگیرید تا نتیجه تست مشخص شود. افرادی که نتیجه تست آن‌ها مثبت می‌شود اما هیچ علائم خاصی دارند نیز باید دوران قرنطینه را ادامه دهند تا خطر انتقال ویروس کرونا به دیگران کاهش پیدا کند.

چه زمانی فرد بدون علامت بیماری باید تست کرونا انجام دهد؟

افرادی که در تماس نزدیک با فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ قرار می‌گیرند، صرف نظر از اینکه علائم خاصی دارند یا خیر، باید تست کرونا انجام دهند. انجام این کار نه تنها زنجیره انتقال بیماری را قطع می‌کند، بلکه از آسیب‌پذیرترین افراد جامعه در برابر نوع شدید بیماری کووید -۱۹ نیز محافظت می‌کند.

به منظور پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ چه اقداماتی انجام دهیم؟

بسیاری از مردم با این تصور که کرونا امیکرون باعث بروز علائم خفیف بیماری می‌شود، اقدامات پیشگیرانه را رعایت نمی‌کنند. در صورتی که باید آگاه باشند که همه‌گیری به پایان نرسیده است و گاهی اوقات باعث بروز نوع شدید بیماری می‌شود. افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند یا به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار دارند. بنابراین لازم است افراد همه اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند، از ماسک استفاده کنند، دستان خود را بشویند، فاصله اجتماعی خود از دیگران را حفظ کنند و واکسن کرونا را در زمان تعیین شده دریافت کنند.

کد خبر 555795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.