از اتهام عجیب تبانی تا مصدومیت برخی ستاره‌ها

"هر کاری امسال انجام دادیم به اندازه کافی منتقد داشته است که باعث قوی‌تر شدن تیم من شد. مجموعه ما هیچ توجهی به این صحبت‌ها ندارد، سپاهان باشگاه حرفه‌ای است که نظم و انضباط خاصی دارد و آدم‌های بزرگی در آن فعالیت می‌کنند."

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم والیبال سپاهان دو سال اخیر با سرمربیگری رحمان محمدی راد موفق شده در پایان لیگ جز سه تیم برتر باشد، این تیم با ثباتی که در کادر فنی داشت امسال بازیکنان ملی پوش خوبی از جمله امیر غفور، فرهاد قائمی و مسعود غلامی را جذب کرد تا مدعی‌تر از همیشه در لیگ برتر والیبال حاضر شود. طلایی پوشان در نیم فصل اول با عملکرد خوبی که در بازی‌های ابتدایی لیگ داشتند توانستند صدرنشین شوند و فاصله خود را با تیم دوم جدول زیاد کنند، آنها در دور رفت تنها یک شکست داشتند و با عنوان قهرمان نیم فصل اول، برای دور برگشت آماده شدند.

شاگردان محمدی راد نیم فصل دوم را خوب شروع نکرده و دو شکست را متحمل شدند و همین موضوع باعث شد برخی ناآگاهانه و شاید حتی مغرضانه ایراداتی به این تیم وارد کنند تا سپاهان وارد حاشیه شود، در این راستا محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان با حضور در سالن ۲۵ آبان اعلام کرد که از سرمربی و تیم والیبال سپاهان حمایت می‌کند.

سپاهانی‌ها به مرور زمان بازهم به روند درخشش خود بازگشتند و در ادامه پنج هفته زود تر از پایان دور برگشت صعود خود را به مرحله پلی‌آف قطعی کردند. به گفته کارشناسان لیگ برتر والیبال ۱۴۰۱_۱۴۰۰ از فشرده‌ترین دوره‌های لیگ بوده که هر هفته دو بازی انجام می‌شده و تیم‌هایی که مهره‌های خوب با آمادگی بدنی بالا داشتند توانستند به مرحله پلی‌آف برسند.

از اتهام عجیب تبانی تا مصدومیت برخی ستاره‌ها

با توجه به اینکه سپاهان فصل گذشته به دلیل مصدومیت میرزاجانپور از یک زمانی به بعد لیگ را از دست داد، امسال برای محمدی راد سلامتی بازیکنان اهمیتی زیادی داشت تا بتوانند به پلی‌آف برسند به همین دلیل در هر بازی ترکیبی متفاوت به میدان می‌فرستاد، اما با این حال امیر غفور، مجتبی میرزاجانپور و فرهاد قائمی دچار مصدومیت‌هایی شدند که این مربی تصمیم گرفت دو بازی آخر مقابل سیرجان و آذر باتری از بازیکنان اصلی خود استفاده نکند و به آنها فرصت بیشتری برای استراحت دهد تا با قدرت در مرحله پلی‌آف حضور پیدا کنند.

برخی اعتقاد دارند سپاهانی‌ها به دلیل تبانی دو بازی آخر مقابل سیرجان و آذرباتری ارومیه را از دست دادند، اما اگر به ترکیب این تیم در این دو بازی دقت کنیم، متوجه می‌شویم محمدی راد مقابل سیرجان امیر غفور و فرهاد قائمی را همراه تیم برای مسابقه نفرستاد و مجتبی میرزاجانپور و پرویز پزشک را هم بازی نداد و بیشتر از جوانان استفاده کرد. حتی مقابل آذرباتری هم کلاً هفت بازیکن به همراه دو نفر از کادر فنی به ارومیه سفر کردند.

به گفته کارشناسان والیبال تصمیم سرمربی تیم والیبال سپاهان با توجه به اینکه پلی‌آف اهمیت زیادی دارد منطقی بوده و اگر مربی دیگری هم بود همین کار را انجام می‌داد. خبرنگار ایمنا در رابطه با لیگ برتر والیبال و شرایط سپاهان مصاحبه‌ای با رحمان محمدی راد داشته که در ادامه می‌خوانید:

دور رفت و دور برگشت مسابقات لیگ برتر والیبال چطور بود؟

برای همه تیم‌ها لیگ سختی بود که سرانجام به پایان رسید، خوشحالم در بین تیم‌هایی که برای بهترین عنوان سرمایه گذاری کردند توانستیم در دور رفت و برگشت بهترین نتایج را کسب کنیم. پنج هفته زودتر از پایان دور برگشت صدرنشینی و صعود به پلی‌آف را قطعی کردیم که در بازی‌های باقی مانده تنوع زیادی در ترکیب داشتیم و سعی کردیم علاوه بر آماده نگه داشتن بازیکنان در شرایط مسابقه، سلامتی آنها راهم مدنظر بگیریم زیرا مرحله پلی‌آف از اهمیت زیادی برخوردار است.

در بازی با سیرجان و آذرباتری برخی اعتقاد داشتند تبانی صورت گرفته، نظر شمار راجع به این موضوع چیست؟

هر کاری امسال انجام دادیم به اندازه کافی منتقد داشته است که باعث قوی‌تر شدن تیم من شد. مجموعه ما هیچ توجهی به این صحبت‌ها ندارد، سپاهان باشگاه حرفه‌ای است که نظم و انضباط خاصی دارد و آدم‌های بزرگی در آن فعالیت می‌کنند. هر فعالیتی به نفع تیم باشد انجام می‌دهیم و سعی می‌کنیم از شرایط خوبی که به وجود آوردیم استفاده کنیم، من هم سعی کردم در دو بازی آخر گروهی با توجه مسافرت‌های طولانی و سخت از نفراتی استفاده کنم که خستگی و آسیب دیدگی برخی بازیکنان را با خود به پلی‌آف نبریم.

نمی‌خواهم جواب این دوستان را بدهم ولی مطمئن هستم اگر خودشان هم شرایط ما را داشتند سعی می‌کردند تیم را تحت فشار قرار ندهند.

از اتهام عجیب تبانی تا مصدومیت برخی ستاره‌ها

برای بازی با آذر باتری تنها هفت نفر را به ارومیه فرستادید؟

هفت نفر بازیکن به همراه دو نفر از کادر فنی به ارومیه رفتند زیرا نتیجه این مسابقه برای ما و آذرباتری اهمیتی نداشت و فرصتی بود تا بازیکنانی که کمتر در شرایط مسابقه قرار گرفتند بازی کنند و از آنها راضی هستم. من و دیگر بازیکنان در روزهای گذشته تمرین کردیم و از امروز تا شروع مرحله پلی‌آف همه بازیکنان کنار هم تمرین خواهند کرد.

مصدومیت فرهاد قائمی و امیر غفور برطرف شده است؟

بله، در حال حاضر همراه تیم تمرین می‌کنند و در روزهای های آینده تا قبل از مرحله پلی‌آف فرم ایده آل خود را به دست می‌آورند.

در حال حاضر بازیکن مصدوم دارید؟

یک سری مصدومیت‌های کوچک همراه بازیکنان است که مراقبت ویژه از آنها صورت می‌گیرد تا بدتر نشوند، اما بازیکنی که نتواند تیم را همراهی کند نداریم.

با این تفاسیر، مرحله پلی‌آف را چطور می‌بینید؟

لیگ امسال را به مسابقه ماراتن تشبیه می‌کنم که قسمت مهم آن باقی مانده است. تیم‌ها برای پلی‌آف در تهران، یک سالن و شرایط یکسانی مقابل هم قرار می‌گیرند که به نظر می‌رسد هشت تیم شانس پیروزی برابر یکدیگر را دارند و در این مرحله پیش بینی مسابقات سخت خواهد شد.

از اتهام عجیب تبانی تا مصدومیت برخی ستاره‌ها

تیم‌ها حریفان خود را در پلی‌آف شناختند، راجع به پاس گرگان بگویید؟

پاس گرگان در طول فصل بازی خوبی ارائه داده و تیم شگفتی ساز این رقابت‌ها بوده است که به سبک بازی آ ن ها احترام می‌گذارم و پیش بینی می‌کنم مسابقه سختی داشته باشیم.

سایپا یکی از تیم‌هایی است که مدت زیادی در لیگ برتر والیبال فعالیت می‌کند ولی امسال به لیگ یک سقوط کرد، نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟

سایپا با توجه به شرایطی که در شروع فصل داشت به نظر نمی‌رسید سقوط کند و پتانسیل خوبی داشت، اما اتفاقات و تغییراتی در این تیم رخ داد که باعث سقوط باشگاه ریشه دار سایپا شد.

حرف آخر؟

امیدوارم مسابقات باکیفیتی در مرحله پلی‌آف شاهد باشیم و این رقابت‌ها پخش تلویزیونی داشته باشد تا علاقه مندان هم بتوانند پیگیر بازی‌ها باشند.

گزارش و گفت و گو از: کیمیا گلپیرا_ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 555724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.