تحقق تحکیم بنیان خانواده در سایه آگاهی والدین از آسیب‌ها

رئیس شورای اسلامی شهر آلونی، گفت: تحکیم بنیان خانواده از موضوعات حائز اهمیت در زندگی اجتماعی بشر است و تحکیم بنیان خانواده در سایه آگاهی والدین از آسیب‌ها محقق خواهد شد.

احمدرضا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص لزوم تحکیم بنیان خانواده، اظهار کرد: تحکیم بنیان خانواده از موضوعات حائز اهمیت در زندگی اجتماعی بشر است.

وی افزود: این مهم به شدت با حملات دشمن و تهاجم فرهنگی روبه‌رو است، این در حالی است که تنها جلساتی برای بیان این معضل برگزار می‌شود و حتی اگر راهکاری‌هایی نیز مطرح شود، یک درمان موقت است.

رئیس شورای اسلامی شهر آلونی تصریح کرد: خانواده رکن اصلی یک اجتماع است و اگر پدر و مادر به عنوان رهبران این جامعه کوچک از آگاهی کافی برخوردار نباشند، معضلات و آسیب‌های اجتماعی به راحتی و به سرعت گسترش خواهد یافت، اما خانواده‌ای که در آن همگام با رشد تکنولوژی و تغییر روحیات فرزندان راهکارها و برخوردهای مناسب به واسطه آموزش‌های صحیح ارائه می‌شود، هرگز دچار آسیب نخواهد شد، زیرا فرزندانی آگاه را ترتیب می‌کند.

وی ادامه داد: امروز فضای مجازی بدون آموزش به منظور بهره‌مندی صحیح از آن پدیده‌ای بسیار خطرناک برای کودکان و نوجوانان در خانواده شده و دامنه گسترش این معضل به واسطه تأثیرپذیری جوامع از یکدیگر می‌تواند بسیار وسیع شود، بنابراین در این زمینه باید آموزش‌های لازم به خانواده‌ها داده شود.

شیخی تاکید کرد: آسیب طلاق و گرایش به انواع مواد مخدر نیز یکی از چالش‌های زندگی اجتماعی امروزی است که به شدت تحکیم بنیان خانواده را تهدید می‌کند، همچنین خانواده‌ای که سلامت روان دارد موجب سلامت اجتماع و در نهایت سلامت یک کشور خواهد شد.

وی اضافه کرد: شوراهای اسلامی شهر در این راستا می‌توانند در کنار سایر دستگاه‌های متولی برای مبارزه با معضلاتی که تحکیم بنیان خانواده را تهدید می‌کند، گام‌های مؤثر بردارند تا اثرات آن کام جامعه را شیرین کند.

رئیس شورای اسلامی شهر آلونی گفت: می‌توان با بهره‌مندی از دانش متخصصان و طراحان شهری در شهرها به این مهم پرداخت تا با عزمی راسخ چالش‌های این حوزه رفع شود.

وی توجه ویژه به عفاف و حجاب که گاهی به شدت مغفول مانده را از ضروریات جامعه امروز دانست و اضافه کرد: حجاب تأثیر بسیار زیادی بر زندگی و تحکیم بنیان خانواده دارد، لذا نباید دستورات دین اسلام را فراموش کرد که چراغ راه است.

کد خبر 555688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.