شهر دوستدار خانواده؛ رویکرد شورای دوره ششم

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خانواده در تعالی و متعادل‌سازی رفتاری موضوع قابل اهمیتی است و شورای دوره ششم نگاهی ویژه به خانواده‌محوری دارد.

حجت الاسلام منوچهر مهروی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تبریک ولادت امام علی (ع) در خصوص اهمیت‌موضوع خانواده، اظهار کرد: خانواده در تعالی و متعادل‌سازی رفتاری موضوع قابل اهمیتی است، شورای دوره ششم نگاهی ویژه به خانواده محوری دارد.

وی با بیان اینکه این نگاه ویژه را باید در قالب تحقق سیاست‌ها و قوانین بالادستی پیگیری‌کرد، افزود: توجه ویژه به اصل دهم، بیستم و بیست‌و یکم قانون اساسی سیاست کلی‌خانواده و جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مورد توجه است تا قوانینی مانند تسهیل ازدواج محقق شود، شورای اسلامی‌شهر در تعامل با شهرداری اصفهان تلاش می‌کند تا حرکتی گسترده، منسجم و قوی را برای رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه خانواده داشته باشد.

رئیس‌کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در روزهای ابتدایی فعالیت شورای شهر دوره ششم نشست‌های مختلفی از جمله جلسه‌هایی با خبرگان، نخبگان و متولیان‌حوزه خانواده برگزار شده و صحبت‌ها و توصیه‌های این افراد شنیده شده است و تأکیدات لازم در خصوص رویکرد شورای اسلامی شهر به شهرداری اصفهان اعمال شد؛ شهر دوستدار خانواده رویکرد شورای دوره ششم است.

وی با بیان اینکه مباحثی مانند شهردار دوستدار کودک و سالمند نیز وجود دارد، ادامه داد: قرار بر این است که این موارد ذیل شهر دوستدار خانواده تعریف و در جهت شهری دوستدار خانواده گام برداشته شود، شهرداری اصفهان در آستانه تدوین بودجه سالیانه بوده است و پس از هم‌افزایی‌، استفاده از تجربه‌های سازمانی و رصد بخشی از یافته‌های علمی ابلاغیه‌ای به عنوان تأکیدات بر بودجه شهرداری اعلام شده است.

ایجاد شهر پایدار با شهروندان با نشاط در سایه خانواده محوری

حجت‌الاسلام مهروی پور خاطرنشان کرد: در این تأکیدات از شهرداری اصفهان خواسته شده تا اقدامات مؤثری در حوزه خانواده با ارتقای نگرش برای محور قرار دادن خانواده در برنامه‌ریزی‌های مختلف شهری داشته باشد و از سوی دیگر بستر لازم را در راستای ایجاد شهر پایدار با شهروندان با نشاط بر محور خانواده فراهم کند و این نگاه را در برنامه‌های آینده نیز در نظر داشته باشد.

وی با بیان اینکه خانواده موضوعی تک دستگاهی و چند دستگاهی نیست، تصریح کرد: باید این اتفاق بیافتد تا گفتمان شهر دوستدار خانواده و خانواده محوری به گفتمانی غالب تبدیل شود، همچنین در ماه گذشته طرحی از سوی‌همکاران تقدیم هیئت رئیسه در شورای اسلامی شهر اصفهان شده است که همکاران در ابتدایی‌ترین اقدام به سمت جوانی جمعیت و حمایت از خانواده پرسنل شهرداری پیوستند که این برنامه در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس‌کمیسیون فرهنگی، اجتماعی‌و ورزشی شورای اسلامی‌شهر اصفهان با اشاره به اینکه پرداختن به موضوعات مختلفی در طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده پرسنل شهرداری مد نظر است، اظهار کرد: تلاش کردیم تا مباحثی مانند ایجاد بوستان‌ها و پردیس‌های خانواده محور در بودجه مناطق دیده شود و به سازمان فرهنگی‌، اجتماعی و ورزشی شهرداری در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی‌تأکیدات لازم ارائه شده است.

وی‌تاکید کرد: در نظر داریم تا در زمینه توانمندسازی، ارتقای مهارت‌های زندگی، ارائه مشاوره و برنامه‌های عرصه محور اقداماتی انجام دهیم و در بودجه ۱۴۰۱ نیز پیشنهادی برای اختصاص یک ردیف ویژه برای شهر دوستدار کودک ارائه شده است.

کد خبر 555642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.