دستگیری یک راننده با گواهینامه جعلی/پیگرد قانونی برای دارنده گواهینامه جعلی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان از دستگیری یک راننده متخلف که با ارائه گواهینامه جعلی قصد فرار از قانون داشت خبر داد و گفت: گواهینامه رانندگی جعلی به علت نداشتن سابقه اسنادی و قانونی، فاقد ارزش بوده و دارای پیگرد قانونی و قضائی برای دارنده آن است.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر اصفهان یک راننده متخلف را به منظور اعمال قانون متوقف و از وی درخواست ارائه مدارک کردند. با ارائه گواهینامه توسط راننده متخلف، یکی از مأموران متوجه جعلی بودن گواهینامه شده و راننده متخلف دستگیر شد.

وی افزود: گواهینامه رانندگی جعلی به علت نداشتن سابقه اسنادی و قانونی، فاقد ارزش بوده و دارای پیگرد قانونی و قضائی برای دارنده آن است. افراد باید توجه داشته باشند که در دام دلالان سودجو با عناوین و ترفندهای مختلف مبنی بر صدور گواهینامه در قبال دریافت مبالغ هنگفت نیفتند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: برای شناسایی گواهینامه رانندگی اصلی از جعلی در ابتدا گواهینامه از نظر اعتبار بررسی می‌شود که برای این کار باید به هولوگرام کارت گواهینامه رانندگی دقت شود؛ از آنجا که تنها به هولوگرام نمی‌توان اعتماد کرد، افراد می‌توانند با مراجعه به سایت راهور ۱۲۰ و اپلیکیشن «پلیس من» در سریع‌ترین زمان با توجه به اطلاعات کد ملی و اسم مندرج روی کارت از وضعیت اعتبار گواهینامه رانندگی اطمینان حاصل کنند.

کد خبر 555599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.