حل مشکل تشییع اموات در شهر زاینده‌رود

شهردار زاینده‌رود گفت: طی سال‌های اخیر زمانی که خانواده‌ای در غم از دست دادن عزیز خود به سوگ می‌نشست، علاوه بر تحمل درد فقدان، در نبود امکانات لازم برای تشییع و خاکسپاری، داغ دل آن‌ها دوچندان می‌شد و مردم برای غسل اموات خود مجبور به انتقال آن‌ها به شهر دیگر بودند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر محمودی امروز _دوشنبه بیست‌وپنجم بهمن‌ماه_ در آئین افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرداری زاینده‌رود، اظهار کرد: مدیریت شهری دوره ششم از شهریورماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد و من برای حضور در سمت شهردار زاینده‌رود و خدمت به شهروندان این شهر ساحلی، توانستم اعتماد اعضای شورای شهر را جلب کنم.

وی به لزوم شناسایی مشکلات شهر از منظر شهروندان اشاره کرد و افزود: شهرهای ایران برای توسعه و شکوفایی هرچه بیشتر باید به ظرفیت‌ها، استعدادها، اقلیم و نسخه خاص خود توجه داشته باشند؛ از این رو در گام نخست با حضور در مساجد سطح شهر و گفت‌وگو با شهروندان زاینده‌رود تلاش شد مشکلات و مطالبات شهروندان شناسایی شود.

شهردار زاینده‌رود با بیان اینکه بیش از ۸۵ پروژه و مطالبه خرد و کلان از جمله حل مشکلات ترافیکی، ترمیم آسفالت، اصلاح معابر و پیاده‌رو و اصلاح ورودی در شهر شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌ها و مشکلات اقتصادی حاکم بر شهرداری‌ها، پس از برگزاری جلسات کارشناسی در مسیر اولویت‌بندی به منظور اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام گام برداشتیم.

محمودی با اشاره به دغدغه بدرقه اموات در شهر زاینده‌رود، اضافه کرد: طی سال‌های اخیر زمانی که خانواده‌ای در غم از دست دادن عزیز خود به سوگ می‌نشست، علاوه بر تحمل درد فقدان در نبود امکانات لازم برای تشییع و خاکسپاری داغ دل آن‌ها دوچندان می‌شد و مردم برای غسل اموات خود مجبور به انتقال آن‌ها به شهر دیگر بودند.

وی تصریح کرد: مطالبه مردم در خصوص ایجاد یک آرامستان متمرکز و غسالخانه مناسب با همه امکانات ضروری است؛ از این رو در مسیر اتمام و بهره‌برداری از پروژه غسال‌خانه بهشت فاطمه شهر زاینده‌رود با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال حرکت کردیم و این پروژه با مشارکت خیر نیک‌اندیش و تأمین اعتبار ۱۰ میلیارد ریال تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

شهردار زاینده‌رود با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت مشارکت خیران برای اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه شهرداری‌ها، تاکید کرد: با کمک خیر نیک‌اندیش غسال‌خانه شهر زاینده‌رود به سردخانه مجهز شد تا نگرانی از چگونگی نگه‌داری اموات در این شهر مرتفع شود.

محمودی با تاکید بر اینکه فرصت خدمت به‌سرعت می‌گذرد، گفت: اصلاح ورودی شهر زاینده‌رود که یکی از نقاط حادثه‌خیز شهرستان است، یکی دیگر از مطالبات شهروندان است که کلنگ اجرای پروژه میدان دفاع مقدس (سه راهی قایقرانی) با هزینه‌ای بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال بر زمین خورد و امیدواریم با تأمین اعتبار و حمایت نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی و تأمین قیر مورد نیاز، این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: امروز بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال پروژه خدماتی و عمرانی در شهر زاینده‌رود به بهره‌برداری رسید و امیدواریم با افزایش تعاملات مسیر توسعه پایدار شهر زاینده‌رود را هموار سازیم.

کد خبر 555591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.