تبدیل زندانی قدیمی به یک مرکز فرهنگی در لیتوانی

مدیران ویلنیوس، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر لیتوانی از تبدیل زندان قدیمی لوکشیکیس به مرکزی فرهنگی خبر داده‌اند که قرار است تابستان سال جاری، میزبان یک فستیوال موسیقی جدید باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تاکنون در بسیاری از نقاط دنیا، اقدامات زیادی در راستای تغییر کاربری سازه‌های قدیمی برای استفاده بهتر انجام گرفته که مزایای زیادی نیز در پی داشته است. در این راستا، مدیران ویلنیوس تصمیم گرفته‌اند زندان لوکشیکیس را که از فضایی گسترده برخوردار است به مرکزی برای برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی تبدیل کنند و از این طریق، نشاطی دوباره به قلب پایتخت لیتوانی ببخشند. اقدامات لازم برای تغییر کاربری این زندان اخیراً آغاز شده و قرار است تا تابستان سال جاری با برگزاری "فستیوال هشت" موسیقی به بهره‌برداری برسد.

تبدیل زندانی قدیمی به یک مرکز فرهنگی در لیتوانی

فستیوال هشت، میزبان هنرمندان و گروه‌های موسیقی معروف جهان نظیر آلمان، سوئد، بریتانیا، آمریکا، ایرلند و سایر کشورهای جهان خواهد بود و در لیست یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های موسیقی جهان تا به امروز قرار خواهد گرفت.

زندان لوکشیکیس که در سال ۱۹۰۴ تأسیس شد، کاربری خود را تا ۲۰۱۹ ادامه داد اما پس از آن، درهای خود را به روی عموم مردم برای کاربری‌های متفاوت باز کرد تا این‌که مدیران شهر تصمیم گرفتند این بنا را که بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد، برای همیشه به یک مرکز فرهنگی تبدیل کنند.

تبدیل زندانی قدیمی به یک مرکز فرهنگی در لیتوانی

فضای داخلی زندان بدون اجرای رویدادهای مختلف، همچنان تصویر زندگی مجرمان پشت دیوارهای بسته را به تصویر می‌کشد، با این حال، مدیران شهر امیدوار هستند که هنرمندان بتوانند با اجراهای خود به جو کسل‌کننده آن، نشاط ببخشند؛ در این راستا، بیش از ۲۵۰ هنرمند در نظر دارند به ایجاد کارگاه‌های آموزشی در فضای زندان بپردازند و اکوسیستمی کاملاً فرهنگی در آن به وجود آورند.

مرکز فرهنگی جدید، ظرفیت پذیرش سه هزار بازدیدکننده را دارد، با این حال، تغییر محدودیت‌های کرونایی ممکن است مقررات حاکم بر حضور مردم در آن را تحت تأثیر قرار دهد.

تبدیل زندانی قدیمی به یک مرکز فرهنگی در لیتوانی

کد خبر 555583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.