فعالیت موزه‌ها در نوروز ۱۴۰۱ بر اساس رنگ‌بندی کرونا/ نرخ ورودی تغییر نمی‌کند

سرپرست اداره‌کل موزه‌های وزارت میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع‌ دستی در بخشنامه‌ای اعلام کرد: فعالیت‌ موزه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی تحت پوشش این وزارتخانه منوط به رنگ‌بندی شهرها و اعلام وضعیت شیوع کرونا است و همه این اماکن از بیست‌وپنجم اسفندماه ۱۴۰۰ تا چهاردهم فروردین ۱۴۰۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.

به‌گزارش ایمنا و به نقل از میراث آریا، مرتضی ادیب‌زاده بخشنامه نوروز ۱۴۰۱ را به مدیران کل استان‌ها و مدیران موزه ملی ایران، مجموعه‌های فرهنگی تاریخی نیاوران، سعدآباد، کاخ گلستان و موزه ملی قرآن ابلاغ کرد.

بخشنامه ۱۴۰۱ نوروز به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز و با توجه به شرایط کنونی کشور در مواجهه با همه‌گیری بیماری کرونا و به منظور رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی به مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها و مدیران موزه ملی ایران، مجموعه‌های فرهنگی‌تاریخی نیاوران، سعدآباد، کاخ گلستان و موزه ملی قرآن ابلاغ شده است.

در این بخشنامه، تقویم کاری ایام نوروزی موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی در سطح کشور از بیست‌وپنجم اسفندماه ۱۴۰۰ تا چهاردهم فروردین ۱۴۰۱ مشخص شده است.

بر اساس این بخشنامه فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش وزارتخانه در شهرهای مختلف کشور بستگی به رنگ‌بندی شهرها و اعلام وضعیت شیوع ویروس کرونا دارد که توسط ستاد مقابله با کرونا در استان ابلاغ می‌شود، روزهای شنبه و یکشنبه، بیست‌وهشتم و بیست‌ونهم اسفندماه ۱۴۰۰ تمام موزه‌ها و اماکن وابسته، فعال و روز دوشنبه _یکم فروردین ۱۴۰۱_ از ساعت ۹ صبح پذیرای بازدیدکنندگان خواهند بود.

موزه‌ها ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ باز است / ساعت بازدید ۹ تا ۱۹

ساعت بازدید موزه‌ها و اماکن وابسته در ایام نوروز از ساعت ۹ صبح و حداقل تا ساعت ۱۹ عصر اعلام می‌شود. همچنین افزایش ساعت کاری کاخ موزه‌ها، موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی که تقاضای بازدید بیشتری را دارند، بر اساس صلاحدید مدیران کل استان‌ها، مدیران کاخ موزه‌های تهران و موزه ملی ایران بلامانع است.

همچنین بر اساس بخشنامه نوروز ۱۴۰۱، نرخ ورودی موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش در ایام نوروز تغییر نخواهد داشت. تمام موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش، روز سیزدهم فروردین‌ماه باز است.

بر اساس این بخشنامه مدیران کل ۳۱ استان و مدیران کاخ موزه‌های تهران نسبت به برپایی نمایشگاه‌های مرتبط با موزه‌ها و میراث‌فرهنگی متناسب با امکانات و آثار موجود در موزه‌ها و نیز همایش و سمینارهای مختلف برای معرفی موزه میراث‌فرهنگی اقدام کنند.

در ایام نوروز عکاسی با تلفن همراه در موزه‌ها آزاد است

جشن‌های نوروزی در محوطه و مکان‌های مناسب در موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی نوروزگاه متناسب با موضوع موزه (مثل چیدن سفره هفت‌سین و اجرای موسیقی سنتی) در فاصله مناسب از بناهای تاریخی و ورودی‌های موزه برگزار شود.

همچنین باجه‌های بلیت‌فروشی در نقاط مختلف شهرهای پربازدیدبه‌منظور تسهیل و تسریع در تهیه بلیت توسط بازدیدکنندگان در دستور کار قرار گیرد و برپایی بازارچه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در موزه‌ها و مجموعه‌هایی که دارای محوطه باز بوده و امکان برگزاری دارند، بلامانع است.

در ایام نوروز عکس‌برداری و فیلم‌برداری بازدیدکنندگان با تلفن همراه بلامانع خواهد بود.

کد خبر 555549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.