اختصاص ۲۰ میلیارد تومان وام برای نوسازی تاکسی‌های قم

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی این کلان‌شهر خبر داد و گفت: در صورت اختصاص این مبلغ می‌توانیم ۵۰۰ دستگاه تاکسی شهر قم را تا سه ماه آینده نوسازی کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری قم، علی نیک با اشاره به فرسودگی ناوگان تاکسیرانی و مشکلات و خطرات ناشی از این فرسودگی، اظهار کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد ناوگان تاکسیرانی قم فرسوده است و نیاز به اقدامی جهادی برای نوسازی دارد.

وی نوسازی بیش از سه هزار و ۲۰۰ دستگاه تاکسی را ضروری دانست و افزود: اگر برای نوسازی تاکسی‌ها اقدامات لازم انجام نشود، احتمال وقوع خسارات جبران‌ناپذیری وجود دارد.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در سال گذشته اتحادیه تاکسیرانی کشوری ۷۰ فقره وام ۹ درصد را به قم اختصاص داد که با احتساب ۱۰۲ تاکسی که به‌صورت آزاد نوسازی شد، توانستیم ۱۷۲ دستگاه تاکسی را نوسازی کنیم.

وی از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه برای نوسازی ۵۰۰ دستگاه تاکسی خبر داد و گفت: در صورت اختصاص این مبلغ می‌توانیم ۵۰۰ دستگاه تاکسی را تا سه ماه آینده نوسازی کنیم و عمر ناوگان تاکسیرانی را کاهش دهیم.

نیک با ابراز تأسف از افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت تاکسی در دو سال گذشته، تصریح کرد: سال ۹۸ قیمت تاکسی ۴۷ میلیون تومان بود، درحالی‌که امسال قیمت آن به ۱۶۰ میلیون تومان رسیده است و تاکسی‌داران برای نوسازی تاکسی‌ها نیاز به کمک دولتی دارند.

وی با اشاره به خدمات گسترده ناوگان تاکسیرانی در حمل‌ونقل عمومی شهر، ادامه داد: با وجود شرایط کرونایی در نیمه شعبان و اربعین سال گذشته خدمات گسترده‌ای به مردم ارائه شد.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: امیدواریم با کاهش محدودیت‌های کرونایی، قبل از آغاز سفرهای مردم ناوگان تاکسیرانی را نوسازی کنیم.

کد خبر 555537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.