میزبانی کاشان از رویداد شتاب ماهیان زینتی

رئیس مرکز علمی‌کاربردی خانه کارگر کاشان گفت: سرمایه‌گذارانی در زمینه پرورش ماهیان زینتی در رویداد شتاب حضور دارند و ایده‌های برتری که امکان تبدیل به محصول را دارد، تحت حمایت قرار می‌دهند.

وحید کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه کاشان از دیرباز در زمینه تکثیر ماهیان تزئینی مشهور بوده است، اظهار کرد: شهرستان کاشان سالیان زیادی در این زمینه فعال بوده و راوند کاشان از مناطق معروف در حیطه پرورش ماهیان زینتی است.

وی افزود: در کل کشور ۲۵۰ میلیون ماهی تزئینی تکثیر می‌شود که ۷۰ درصد آن در اصفهان تأمین می‌شود. کاشان با تکثیر بیش از ۴۰ میلیون ماهی زینتی در ۵۵۰ کارگاه مجوزدار و ۷۰۰ نفر نیرو، ۲۰ درصد از ماهیان تزئینی کشور را تأمین می‌کند و سالانه درآمدی معادل ۲.۴۰۰ میلیارد ریال ایجاد می‌کند.

رئیس مرکز علمی‌کاردبردی خانه کارگر کاشان ادامه داد: بیشتر ماهیان تکثیرشده در شهرستان کاشان از نوع گلدفیش‌های معمولی، کله‌شیری و تلسکوپی بوده که به منظور ارتقای صنعت تولید و صادرات بهتر قصد داریم تنوع ماهیان را افزایش دهیم. در حال حاضر سالیانه ۱۰۰۰ قطعه ماهی زینتی از کاشان به کشورهای عراق و ترکیه صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ هکتار از شهرک شماره سه صنعتی به پرورش ماهیان زینتی اختصاص پیدا کرده، گفت: به دلیل اینکه ۷۰ درصد تولید کنندگان ماهی زینتی در کاشان به صورت سنتی فعالیت می‌کنند، قصد داریم در این شهرک ۲۲۰ واحد و کارگاه مجهز به تکنولوژی روز احداث کنیم.

کاظمی در رابطه با رویداد شتاب ماهیان زینتی در شهرستان کاشان گفت: این رویداد به علت وجود مشکلات تولیدکنندگان ماهیان زینتی و با توجه به جلساتی که با ریاست جهاد کشاورزی انجام شد با هدف شتاب در حل مشکلات تولیدکنندگان ماهی زینتی در زمینه درمان، پرورش و تکثیر برگزار خواهد شد و ایده‌های بسیاری خوبی در بحث دارو، درمان و اکسیژن‌سازی ارائه شد.

وی اشاره کرد: رویداد شتاب ماهیان زینتی امروز _دوشنبه بیست و پنجم بهمن‌ماه_ برگزار می‌شود و برخی از اساتید دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، سمنان، دامغان و مشهد از استارت‌اپ‌ها حمایت کردند و مسئولان شهر کاشان نیز در تمام ابعاد حمایت خود را نشان‌دادند.

رئیس مرکز علمی کاربردی خانه کارگر ادامه داد: سرمایه‌گذارانی در زمینه پرورش ماهیان زینتی در رویداد شتاب حضور دارند و ایده‌های برتری که امکان تبدیل به محصول را دارد تحت حمایت قرار می‌دهند. ایده‌های برتر به دفتر نوآوری راه یافته و بعد از جلساتی که با مسئولان و سرمایه‌گذاران خواهیم داشت، محصولات به تولید انبوه می‌رسد.

کد خبر 555508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.