نساجی یک_ پرسپولیس ۳/ استارت سه امتیازی بعد از تعطیلات

پرسپولیس موفق شد با نتیجه سه بر یک از سد نساجی مازندران بگذرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرخ‌پوشان پایتخت از ساعت ۱۷ امروز یکشنبه _ ۲۴ بهمن ماه _ میهمان نساجی بود که این مسابقه در نیمه دوم با نتیجه سه بر یک به سود سرخ‌ها خاتمه یافت.

هفته هفدهم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های نساجی و پرسپولیس

ورزشگاه: امام رضا (ع)، مشهد

تماشاگر: -

گل‌ها: کمال کامیابی‌نیا (دقیقه ۲- برای پرسپولیس) - وحید امیری (دقیقه ۹- برای پرسپولیس) - کریم اسلامی (دقیقه ۱۶- برای نساجی)

اخطار: ایوب کلانتری (دقیقه ۲۷ و ۷۸ - از نساجی) - مسعود شجاعی (دقیقه ۴۸ - از نساجی) - احسان پهلوان (دقیقه ۵۱- از پرسپولیس) - وحید امیری (دقیقه ۸۸- از پرسپولیس) - کریم اسلامی (دقیقه ۷+۹۰- از نساجی) - وحدت هنانوف (دقیقه ۸+۹۰ - از پرسپولیس)

اخراج: ایوب کلانتری (دقیقه ۷۸ - از نساجی)

نساجی مازندران: علیرضا حقیقی، سعید غلامعلی بیگی، رضا جعفری (دقیقه ۷۳- متین جعفری)، ایوب کلانتری، کریم اسلامی، حامد شیری، مرتضی منصوری، مهرداد عبدی (دقیقه ۱۸- حسن نجفی)، مسعود شجاعی (دقیقه ۷۳- علیرضا منظمی)، اکبر صادقی

سرمربی: ساکت الهامی

پرسپولیس تهران: حامد لک، علی نعمتی، فرشاد فرجی، منوچهر صفروف، وحدت هنانوف، سعید آقایی، کمال کامیابی نیا (دقیقه ۵+۹۰ - رضا اسدی)، میلاد سرلک (دقیقه ۸۶- محمد شریفی)، وحید امیری (دقیقه ۵+۹۰- مهدی مهدی‌خانی)، احسان پهلوان (دقیقه ۸۶- احسان پهلوان)، مهدی عبدی (دقیقه ۷۴- مهدی عبدی)

سرمربی: یحیی گل محمدی

داور: سید رضا مهدوی

شرح بازی:

شاگردان یحیی گل محمدی بازی را طوفانی آغاز کرده و میزبان خود را کاملاً غافل‌گیر کردند. آن‌ها در دقیقه دوم با ضربه سر کامیابی‌نیا از حریف پیش افتادند و هفت دقیقه بعد، وحید امیری با فراری تماشایی اختلاف را به دو گل رساندند تا خیلی زود نسخه نساجی پیچیده شود.

با این حال برتری دو گله پرسپولیسی‌ها تداوم زیادی نداشت و دقیقه ۱۶ کریم اسلامی روی فرار و پاس هم تیمی‌اش، یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. بعد از این گل شاگردان الهامی روحیه از دست رفته را تا حدی به دست آوردند و جلو کشیدند. فشار حملات نساجی افزایش یافت و دفاع پرسپولیس نیز مطمئن نشان نداد.

اواخر نیمه اول باز نوبت به شاگردان گل محمدی رسید تا جلو بکشند و روی دروازه نساجی خطر آفرین شوند. با این وجود این حملات نتیجه‌ای در بر نداشت تا دو تیم به رختکن بروند.

بازی در نیمه دوم متعادل آغاز شد. پرسپولیس اگر چه بیشتر از رقیب صاحب توپ و میدان بود اما موقعیت‌های چندان خطرناکی ایجاد نکرد. در دقیقه ۶۲ نساجی موفق به گشودن دروازه سرخ‌های پایتخت شد ولی پرچم کمک داور بالا بود و داور گل را نپذیرفت.

ایوب کلانتری در دقیقه ۷۸ تکل خشنی را زد که مهدوی دومین اخطار را به او نشان داد تا دقایق پایانی را شاگردان الهامی با یک یار کمتر دنبال کنند. با این وجود آن‌ها به تلاش خود برای جبران نتیجه ادامه دادند. با این وجود اشتباه کاپیتان نساجی، پرسپولیس را در وقت‌های تلف شده به گل سوم رساند تا اندک امید نساجی از بین برود.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۲- کمال کامیابی‌نیا) - ارسال وحید امیری در تیر دوم و نقطه کور دفاع نساجی روی سر کامیابی‌نیا نشست تا ضربه سر کمال سرخ‌ها را پیش بیاندازد.

۲-۰ (دقیقه ۹- وحید امیری) - فرار امیری از فضا باز شده در میانه دفاع نساجی، او را با حقیقی تک به تک کرد تا با یک بغل پا پرسپولیس را به گل دوم برساند.

۲-۱ (دقیقه ۱۶- کریم اسلامی) - نفوذ بازیکن نساجی به درون محوطه موجب تک به تک شدنش با لک شد اما پاس بغل او، کریم اسلامی را در دهانه دروازه خالی صاحب توپ کرد تا به راحتی اختلاف را به حداقل برساند.

۳-۱ (دقیقه ۱+۹۰ - حامد پاکدل) - اشتباه شیری در خط دفاع توپ را مقابل دروازه خالی به پاکدل سپرد تا دروازه را باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۱- اشتباه نعمتی در دفع توپ، شجاعی را در شرایط برتری عددی بازیکنان نساجی و پشت محوطه پرسپولیس صاحب توپ کرد و سانتر دقیق او در موقعیت تک به تک برای اسلامی ارسال شد اما او در زدن ضربه آخر ناکام ماند.

دقیقه ۲۹- پرتاب اوت سرعتی بازیکنان نساجی، عبدالکریم اسلامی را در محوطه صاحب توپ کرد. او نیز توپ را در تیر دورتر برای رضا جعفری فرستاد و ضربه او که به سمت گل می‌رفت را مدافع پرسپولیس دور کرد.

دقیقه ۴۵- همکاری دیدنی پرسپولیسی‌ها عبدی را در فضا خوبی راه انداخت اما شوت سرکش او به تیرک افقی برخورد کرد.

دقیقه ۵۰- پهلوان که به سمت دروازه نساجی حرکت می‌کرد، توپ از پاهایش فاصله گرفت و برای رسیدن به آن تکل زد که موجب برخورد شدیدش با علیرضا حقیقی شد.

دقیقه ۷۳- اشتباه مدافع پرسپولیس در دفع توپ و در شرایطی که لک از دروازه بیرون آمده بود، توپ را به اسلامی رساند اما او موفق به گشودن دروازه خالی از دروازبان پرسپولیس نشد.

دقیقه ۸۰- پاس کات بک را هیچیک از مهاجمین نساجی در محوطه پرسپولیس قطع نکرد تا فرصتی مناسب از دست برود.

نکات ویژه:

* حمید مطهری که با اخراج در دیدار سوپرجام، از حضور در این مسابقه محروم است، دقایق ابتدایی تمرین بازیکنانش را از کنار زمین زیر نظر داشت. سپس بعد از دقایقی ناظر بازی او را به خارج از زمین هدایت کرد.

* در شرایطی که با پایداری وضعیت همه‌گیری کویید -۱۹ ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها ممنوع است، تعدادی تماشاگر در استادیوم امام رضا (ع) حاضر بودند که با تذکر ناظر مسابقه سکوها را ترک کردند. همین موضوع باعث شد تا بازی با ۱۲ دقیقه تأخیر آغاز شود.

* در دقیقه ۶۲ کریم اسلامی روی پاس زامهران فرار کرده و توپ را به قلب دروازه این تیم فرستاد ولی داور را گل را به دلیل آفساید نپذیرفت.

کد خبر 555409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.