تشکیل تیم حفاظت از اراضی کشاورزی گلپایگان

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان از تشکیل یک تیم یگان حفاظت از اراضی کشاورزی برای بررسی وضعیت ساخت و سازهای غیر مجاز احتمالی در اراضی مربوط به جهاد کشاورزی این شهرستان خبر داد.

امیر مسعود شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از تشکیل یک تیم گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی شهرستان گلپایگان خبر داد و اظهار کرد: این تیم به منظور بررسی وضعیت ساخت و سازهای غیر مجاز احتمالی در اراضی شهرستان که مربوط به جهاد کشاورزی است به صورت مستمر گشت انجام می‌دهد.

وی افزود: به منظور جلوگیری از تغییر کاربری اراضی به زودی گشت مشترکی با همکاری شهرداری، منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی تشکیل می‌شود تا امنیت غذایی خدشه دار نشود، زیرا به عنوان مثال یکی از دلایل گرانی قیمت برنج، تبدیل اراضی شمال به ویلا است.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با اشاره به برخورد قاطع جهاد کشاورزی این شهرستان با ساخت و سازهای غیر مجاز، گفت: برخی افراد سودجو و فعال در حوزه تفکیک و فروش اراضی زراعی همچنان در انجام این فعل مجرمانه و غیر شرعی اصرار می‌ورزند.

شهبازی گفت: هر گونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و سازها و دیوارکشی در مزارع و باغ‌های بدون مجوز جهاد کشاورزی ممنوع است، لذا علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی افزود: همکاری شهروندان و رسانه‌ها بهترین و مؤثرترین راه حفاظت از سرمایه‌های ملی است، لذا شهروندان در صورت مشاهده این گونه تخلفات، مراتب را از طریق تماس با سامانه ۱۳۱ ارتباط مردمی حفاظت از ارضی کشاورزی، اطلاع دهند.

کد خبر 555406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.