بودجه شهرداری زواره کفاف اداره شهر را نمی‌دهد

شهردار زواره گفت: تورم سنگین، افزایش هزینه‌ها و نبود درآمد پایدار در شهرداری شرایط سختی را پیش‌روی ما قرار داده است و بودجه شهرداری کفاف اداره شهر را نمی‌دهد.

به گزارش ایمنا، مرتضی صادقی اظهار کرد: شهرداری زواره از سال ۳۲ با انتصاب اولین مدیر خود شروع به فعالیت کرده است و تمام شهرداران در حد توانشان به شهر زواره خدمت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از هدف‌گذاری‌های مدیریت شهری در دوره جدید تغییر به نفع همه اقشار مردم است، افزود: در برنامه‌ریزی شهری و پیش‌بینی افق بیست‌ساله شهر در گذشته اقدام مناسبی انجام نشده و برنامه‌های توسعه پایدار که در دوره شورای چهارم در نظر گرفته بودیم متوقف و کنار گذاشته شده است که با هم‌اندیشی اعضای شورای اسلامی و تمامی خیراندیشان در حال به‌روزرسانی و تصویب برنامه‌های توسعه پایدار هستیم.

شهردار زواره با بیان اینکه اجرای دقیق انضباط مالی و نظارت بیشتر بر عملکرد کارکنان از برنامه‌های اصلی شهرداری در دوره جدید خواهد بود، خاطرنشان کرد: قانون‌گرایی در شهرداری باید برای همه مردم یکسان باشد تا تنها گروه‌های خاص در هر دوره سود نبرند و مابقی شهروندان نیز به خدمات یکسان شهرداری دسترسی داشته باشند.

صادقی با بیان اینکه بودجه شهرداری در سال جاری حدود هشت میلیارد تومان پیش‌بینی شده و تاکنون ۸۰ درصد آن محقق شده است، تصریح کرد: بالغ بر ۲.۵ میلیارد تومان این بودجه از محل فروش زمین بوده است، البته خام‌فروشی زمین یک رویه غلط در شهرداری زواره است که باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: سرانه هر نفر در بودجه سال ۱۴۰۰ معادل ۹۵۰ هزار تومان است در صورتی که متوسط سرانه شهرهای استان اصفهان برای هر نفر ۲.۵ میلیون تومان است و عملاً بودجه شهرداری زواره کفاف اداره شهر را نمی‌دهد.

شهردار زواره با بیان اینکه شهرداری زواره ماهانه بیش از ۳۵ میلیارد ریال حقوق به کارکنان پرداخت می‌کند، گفت: تورم سنگین، افزایش هزینه‌ها و نبود درآمد پایدار شرایط سختی را پیش روی ما قرار داده است و بودجه شهرداری کفاف اداره شهر را نمی‌دهد.

صادقی با اشاره به هزینه‌های اجرای پروژه‌های عمرانی شهری، افزود: در حال حاضر با توجه به نوسانات اقتصادی، اجرای یک متر مربع آسفالت گرم برای شهرداری حدود ۱۴۰ هزار تومان هزینه دارد. در شهر زواره کارهای عقب مانده بسیاری وجود دارد و دلیل آن نبود برنامه‌ریزی بلند مدت در شهرداری زواره است.

وی با گلایه از رویه غلطی که در دوره‌های گذشته شهرداری و شورای شهر اجرا شده است، تصریح کرد: معتقدیم شهرداری باید از بازی‌ها و گرایش‌های سیاسی به دور باشد و از ارتباط مستقیمی که با اقشار مختلف مردم دارد به عنوان یک فرصت برای خدمت‌رسانی استفاده کند. شهرداری زواره به دنبال ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و درآمد پایدار است که پس از تصویب طرح‌های عمومی فراخوان جهت مشارکت به‌صورت عمومی اعلام می‌شود.

شهردار زواره با بیان اینکه برخی از خیابان‌های شهر زواره حدود ۳۲ سال است که روکش آسفالت نشده است، اظهار کرد: هنوز برخی از گروه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و مذهبی از شهرداری درخواست کمک دارند که نمی‌توانیم رویه مدیران گذشته را ادامه دهیم، زیرا مغایر قوانین و ضوابط است و رکن اساسی کار در شهرداری رعایت حقوق شهروندان است و این نهاد مانند دولت کوچکی که مسئولیت رعایت حقوق شهروندان را بر عهده دارد، است.

بودجه سال آینده شهرداری زواره ۱۲۰ میلیارد ریال است

صادقی با دعوت از نخبگان و فعالان در حوزه کاری مدیریت شهری، گفت: ما به جوانان خوش‌فکر، خردمندان و معتمدان زواره که می‌توانند در بخش‌های مختلف شهرداری ما را یاری کنند، دست یاری می‌دهیم و قصد داریم برنامه‌های شهرداری را در سه بازه زمانی کوتاه‌مدت، میان مدت و بلند مدت ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شهرداری زواره برای بودجه سال آینده ۱۲۸ میلیارد ریال با سرانه هر نفر ۱.۵ میلیون تومان خواهد بود، اظهار کرد: از این مقدار ۷۷ میلیارد ریال برای هزینه‌های جاری و ۵۱ میلیارد ریال هزینه‌های عمرانی برنامه‌ریزی شده است که امیدواریم مشکلات مالی کشور و دولت به گونه‌ای رفع شود که بتوانیم پیش‌بینی‌ها را محقق کنیم و اقدامات مؤثری در جهت خدمات بهتر داشته باشیم.

شهردار زواره با اشاره به برنامه‌های شهرداری در ایام باقی‌مانده سال و سال آینده، گفت: بهسازی و اصلاح خیابان شهید منتظری زواره، اجرای پروژه‌های ترافیکی، لکه‌گیری آسفالت محلات پرتردد، بهسازی و افزایش فضای سبز، جانمایی برای آرامستان جدید شهر و ساماندهی بافت تاریخی زواره از برنامه‌های شاخص شهرداری خواهد بود.

صادقی در خصوص وضعیت کشتارگاه دام شهرستان، تصریح کرد: کشتارگاه دام مشترک اردستان و زواره تهدیدی جدی برای آبخوان شهر زواره است، اما توسط برخی از مسئولان برای بیان این موضوع مورد هجمه قرار می‌گیریم، شهرداری زواره آمادگی دارد کشتارگاه بهداشتی در حد نیاز بخش زواره را در محدوده‌ای که مشکلات زیست‌محیطی نداشته باشد با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی کند؛ به شرطی که سنگ‌اندازی‌ها برداشته شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 555402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.