وزارت میراث‌فرهنگی مسئولیت مهمی در حوزه درآمدهای غیرنفتی بر عهده دارد

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: در حوزه درآمدهای غیرنفتی مسئولیت مهمی بر عهده وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از میراث آریا، میثم لطیفی امروز _یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰_ در همایش تفویض اختیار به مدیران استانی اظهار کرد: گردشگری در بسیاری از کشورهای دنیا درآمدهای اقتصادی را شکل می‌دهد. در حوزه درآمدهای غیرنفتی مسئولیت مهمی بر عهده وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

وی افزود: دولت شعارهایی را در این ایام مطرح کرده است که اولین شعار مهم عدالت‌محوری و مبارزه با فساد است. شعار دوم دولت، مردمی‌سازی است زیرا ما نیاز داریم مردم وارد کار شوند و توفیق نصیب همه شود. شعار سوم تحول‌خواهی است. ما تشنه استقرار دولت اسلامی هستیم و همه ارکان دولت باید در این زمینه کمک کنند. شعار دیگر دولت جوان گرایی است که می‌تواند به امر گردشگری و به میراث‌فرهنگی کمک کند و موضوع را تسریع کند.

باید به سمت دولت هوشمند و الکترونیک برویم

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در ادامه اضافه کرد: در سازمان اداری استخدامی دنبال این سه شعار هستیم؛ نخست عدالت، عدالت در جذب و استخدام و برخورداری از امکانات دولت. این‌ها موضوعاتی است که باید در تصمیمات خود لحاظ کنیم. شعار دوم بهره‌وری است؛ عدالت و بهره‌وری باید با هم اتفاق بیفتد، اما متأسفانه طی سال‌های گذشته بهره‌وری نداشتیم. مطالبه مردم بیش از آنکه افزایش حقوق باشد، این است که تورم را کنترل کنید بنابراین بهره‌وری در بخش دولتی و خصوصی باید افزایش پیدا کند. شعار سوم رضایت مردم است. اگر این سه شعار محقق شود موفق خواهیم شد.

لطیفی در ادامه گفت: برای تحقق این شعارها چند راهبرد وجود دارد؛ باید به سمت دولت هوشمند و الکترونیک برویم تا دیگر لازم نباشد مردم برای کار اداری بیرون بیایند. در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد از نسخه‌های پزشکی به صورت الکترونیک صادر می‌شود. راه‌اندازی سامانه سرمایه انسانی و مدیران فردا توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به تسهیل امور کمک می‌کند.

وی گفت: در ادبیات علمی سه رکن وجود دارد که معلومات و اطلاعات رکن اول آن است. سامانه‌های الکترونیک کنترل را هوشمند می‌کنند و ما آماده همکاری با وزارت میراث‌فرهنگی هستیم. در استان‌ها افراد توانمند وجود دارد که می‌توانند کارها را راهبردی کنند.

کد خبر 555366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.