کشمکش‌های شورای شهر ساری بر سر ماندن یا رفتن شهردار!

در حالی که از هفته‌های گذشته، خبرنگاران دیگر در جلسات رسمی و کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر ساری، حضور ندارند، کشمکش‌های مجازی و رسانه‌ای در میان اعضای شورای شهر بر سر ماندن یا رفتن شهردار ساری، وارد مرحله دیگری شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهردار ساری که هفته گذشته پس از یک ماه دوری از عمارت شهرداری، بر سر کار خود حاضر شد، با چالشی به نام رفتن یا ماندن رو به رو است. از بیش از یک ماه گذشته تاکنون و پس از آنکه جواد طالبی به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان بستری شد، مساله طرح سوال از شهردار ساری مطرح است.

سبحان بخشی، نایب رئیس و عضو شورای شهر ساری طراح سوال از شهردار ساری است، یکی از افرادی که در مردادماه سال جاری نقشی مهم در انتخاب طالبی به عنوان شهردار ساری در جلسات رسمی شورا داشت. وی معتقد بود که بیش از ۱۰۰ سوال از شهردار ساری پرسیده شده و شهردار به هیچیک از این سوالات پاسخ نداده است.

شهردار ساری یک هفته پیش از بستری شدن، در صحن علنی شورای شهر ساری حاضر شد و تلاش کرد مسئله پاسخگویی شهردار به سوالات شورا را حل و فصل کند اما همان هفته سبحان بخشی، نایب رئیس شورا، نامه طرح سوال را رسمی کرد اما پیش از روز دوشنبه که شهردار باید برای پاسخ در صحن شورا حاضر می‌شد، منابع رسمی از بستری شدن وی در بیمارستان به دلیل عارضه قلبی خبر دادند.

مسئله حضور یا حضور نداشتن شهردار ساری در جلسه طرح سوال، سه هفته پس از بستری شدن وی در بیمارستان در صحن شورا مطرح شد. اعضای شورا این مسئله را از اداره کل امور شهری استانداری پیگیری کردند و به گفته رئیس شورا از وزارت کشور نیز استعلام گرفتند تا بتوانند مسئله حضور شهردار در صحن شورا را بررسی کنند، با این وجود تعدادی از اعضای شورای شهر بر مسئله اخلاقی بودن یا نبودن طرح سوال از شهردار در بستر بیماری تاکید کردند و معتقد بودند که بهتر است به شهردار فرصت مرخصی و بهبود داده شود.

در آخرین جلسه علنی شورا با حضور رسانه‌ها نیز گفته شد که تا پایان امسال به شهردار فرصت بهبودی و حضور در محل کار داده می‌شود؛ حالا جواد طالبی در محل کار خود حاضر شده و گفته می‌شود بهبود یافته است.

جلسات علنی و رسمی شورای شهر ساری دیگر با حضور رسانه‌ها برگزار نمی‌شود و اخبار شورای شهر حاکی از آن است که شورا درگیر بررسی و تصویب بودجه است، اما خبر دیگری که اواخر هفته گذشته به مسئله اصلی تبدیل شد، احراز نشدن شرایط جواد طالبی برای حضور در سمت شهردار ساری است.

دو طیف ایجاد شده در شورای شهر ساری، دو روایت از جلسه اخیر این شورا را به رسانه‌ها گفته‌اند؛ طیف مخالفان شهردار ساری معتقد هستند در جلسه روز پنجشنبه شورا بر سر ماندن یا رفتن طالبی و احراز نشدن او برای حضور در سمت شهردار ساری رأی‌گیری شد اما رئیس شورا جلسه را ترک کرد، با این حال رئیس شورا به رسانه‌ها گفته است من رئیس جلسه بودم و قاعدتاً نباید جلسه را ترک می‌کردم که نکردم و در این خصوص رأی‌گیری نشده است.

ترکیب چهار به پنج اعضای شورای شهر ساری در خصوص این موضوع موجب شده تا هریک مصاحبه‌های مختلفی انجام دهند و مسائل و جوانب قانونی را در این زمینه بررسی کنند.

حواشی ایجاد شده برای مدیریت شهری ساری، سابقه چند ساله دارد و با وجود اتفاقات حاد رخ داده که منجر به انحلال شورای شهر ساری شد، به نظر می‌رسد این بار نیز حواشی دست از سر شورای ششم بر نخواهد داشت.

کد خبر 555350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.