تاکسیرانی تهران برای تعیین قیمت خودروهای اسقاطی اختیاری ندارد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تهران گفت: ارزش پایین پرداختی به تاکسی‌های فرسوده توسط مراکز اسقاط، یکی از چالش‌های جدی مالکان در فرآیند نوسازی است و این سازمان برای تعیین قیمت این خودروها هیچ اختیاری ندارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری تهران، مهدی اسماعیل بگی اظهار کرد: آئین‌نامه خارج کردن خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل تاکسی از سوی هیئت وزیران تصویب و ابلاغ شده و اگر چه بر اساس آن فرایند اسقاط و تعیین قیمت لاشه خودروی فرسوده در کشور نیز تحت نظارت عالی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت قرار گرفته است، اما مطالبه عمومی برای افزایش ارزش اسقاط تاکسی، تنها متوجه سازمان تاکسیرانی شده است، در حالی که ما در این زمینه هیچ‌گونه اختیاری نداریم.

وی افزود: متأسفانه به دلیل مسامحه گسترده نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط، سازمان تاکسیرانی لاجرم، عهده‌دار پاسخگویی تمامی ضعف‌های مشهود در فرآیند نوسازی تاکسی‌های فرسوده شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تهران با اشاره به ارزش پایین اسقاط تاکسی‌های فرسوده در مقایسه با افزایش مستمر قیمت خودرو و قطعات یدکی، گفت: علی‌رغم پیگیری‌های متعدد و مستمر و پس از عدم حصول نتیجه، با توجه به مطالبات پرشمار و مکرر تاکسیرانان در زمینه تعیین قیمت عادلانه ارزش اسقاط خودروهای فرسوده، به ناچار خود به طور مستقیم وارد مذاکره با مدیران مراکز اسقاط فعال شهر تهران شدیم.

وی افزود: پس از افزایش قیمت آذرماه و وارد شدن فشار مضاعف به تاکسیرانان دخیل در فرآیند نوسازی، در جلسات مستمر با مدیران مراکز اسقاط، کاهش شدید توانمندی مالی تاکسیرانان تهرانی برای تأمین مابه‌التفاوت قیمت قدیم و جدید تاکسی‌های تولیدی ایران خودرو را ترسیم کردیم تا بتوانیم با توجه به شرایط حاکم، به راهکاری مؤثر دست یابیم.

اسماعیل بگی گفت: افزایش ۵۰ میلیون ریالی ارزش اسقاط تاکسی‌های فرسوده در نتیجه پیگیری‌های سازمان طی ماه‌های اخیر و همچنین استمرار این مطالبه از سوی سازمان و به نمایندگی از مالکان تاکسی‌های فرسوده شهر تهران، از مسئولان نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط فرآیند نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی، درخواست می‌کنیم با اقدام‌های دغدغه‌مند و مجدانه خود، این قشر خدوم و کم بضاعت از نظر اقتصادی را یاری کنند.

کد خبر 555345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.