احداث ۳۰ پارک محله‌ای در سال ۱۴۰۱

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج گفت: بودجه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در سی‌وچهارمین جلسه تلفیق شورای اسلامی شهر کرج مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌پور امروز _یکشنبه، بیست‌وچهارم بهمن‌ماه_ در سی‌وچهارمین جلسه تلفیق شورای اسلامی شهر کرج در خصوص احداث پارک‌های محله‌ای، اظهار کرد: یکی از نیازهای شهروندان و کمبودهای جدی شهر موضوع پارک‌های محله‌ای است که مقرر شد با توجه به بودجه سازمان سیما و منظر شهری برای سال آتی، تعداد ۳۰ پارک محله‌ای در مناطق مختلف شهری احداث شود.

وی با تاکید بر این‌که سازمان موظف است در سال ۱۴۰۱، سه پارک را در هر منطقه احداث کند، افزود: با این رویکرد شهرداری کرج موظف است، تعداد ۱۰ پارک محله‌ای را در هر سه ماه برای شهروندان راه‌اندازی کند.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به طرح موضوع واگذاری مسئولیت نگهداری از حاشیه اتوبان تهران–کرج–قزوین به شهرداری کرج، تصریح کرد: اگر این واگذاری صرفاً به افزایش خدمات شهرداری و اجرای مسئولیت دیگر دستگاه‌ها بینجامد نتیجه مثبتی نخواهد داشت.

وی، خاطرنشان کرد: در این نوع واگذاری‌ها معمولاً شهرداری‌ها متضرر می‌شوند؛ به طوری که علاوه‌بر دریافت نکردن امتیاز، مورد انتقادات زیادی قرار می‌گیرند. اگر واگذاری اتوبان به همراه در اختیار قرار دادن امتیاز تبلیغات محیطی باشد، مفید خواهد بود و در غیر این صورت بار جدیدی بر دوش مدیریت شهری اضافه می‌کند.

بسته‌های سرمایه‌گذاری تهیه شود و در اختیار سرمایه‌گذاران شهر قرار گیرد

عمار ایزدیار، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه انسانی شورای اسلامی شهر کرج نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: با توجه به تغییرات اساسی پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در کلان‌شهر کرج لازم است بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فنی و مالی با توجه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری باید به‌روز شود و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

وی در خصوص بررسی بودجه سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری کرج، ادامه داد: سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها می‌خواهد در مجموعه مدیریت شهری به عنوان تسهیل‌گر انعقاد قراردادها و در نقش کاتالیزور عمل کند، اما واقعیت امر نشان می‌دهد امروز این سازمان در شهرداری کرج به جایگاه اصلی خود دست نیافته است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه انسانی شورای اسلامی شهر کرج افزود: سازمان‌های دیگر شهرداری کرج برای انعقاد قراردادهای خود لزومی به دخالت سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری نمی‌بینند و معتقدند به تنهایی از عهده قراردادهای سازمانی برمی‌آیند، اما برای این موضوع باید شورای سیاست‌گذاری سازمان تصمیم جدی اتخاذ کند که در قالب اصلاح آئین‌نامه و اساسنامه ذکر شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان سرمایه‌گذاری، ظرفیت خوبی برای رفع برخی موانع شهرداری خواهد بود، اضافه کرد: برای طرح وصول مطالبات شهرداری از املاک دارای بدهی ناشی از عوارض کمیسیون ماده ۱۰۰ با استفاده از یک تبصره اساسنامه سازمان سرمایه‌گذاری، مشکل حل خواهد شد.

ایزدیار با بیان این‌که برنامه مدون و دقیق اقتصادی برای سرمایه‌گذاری کرج دیده نشده است، گفت: در مورد تأمین مالی تاکنون در حوزه فاینانس مطالعات اقتصادی و جامع دیده نشده و این مورد نیز می‌تواند در سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری کرج دنبال شود.

وی با تاکید بر این‌که در بین مجموعه مدیریت شهری موفق نشدیم برای جذب سرمایه‌گذار توافقات و تسهیلات لازم را برقرار کنیم، اضافه کرد: باید تسهیلات لازم برای ارتباط سرمایه‌گذاران بین دستگاه‌های مرتبط خارج از شهرداری مانند میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای اتخاذ شود که سرمایه‌گذار بعد از انعقاد قرارداد در پیچ و خم گرفتن مجوز و پروانه از ادارات استان زمان و فرصت اجرای کار را از دست ندهد.

به گزارش ایمنا، ضرورت ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی، تجهیز و نگهداری مبلمان شهری، ساخت پارک‌های محله‌ای و بررسی سایر موضوعات مرتبط با سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج موضوعی بود که پیش از ظهر یکشنبه در سی‌وچهارمین جلسه تلفیق شورای اسلامی شهر کرج مطرح شد. نتیجه پایش تابلوهای تبلیغاتی شهر، مسئولیت تعمیر و نگهداری پل‌های عابر پیاده، علل تعطیلی برخی از پل‌های مکانیزه، برنامه‌های شهرداری به منظور ساماندهی تابلوهای اصناف، نحوه برنامه‌ریزی در خصوص مبلمان شهری، سیاست و اهداف سازمان در زمینه احداث پارک‌های محله‌ای از جمله پرسش‌ها و موضوعاتی بود که توسط اعضای کمیسیون در این جلسه مطرح و از سوی مسئولان شهرداری پاسخ گفته شد. همچنین موضوعاتی از جمله جلوگیری از عملکرد جزیره‌ای، اختصاص اعتبارات مناسب برای تجهیز و نگهداری مبلمان شهری، نصب ست‌های تندرستی ویژه معلولین و احداث پارک‌های موضوعی در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

کد خبر 555334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.