توسعه فناوری دوقلوی دیجیتال اجتماعی در شهرهای هوشمند

محققان ژاپنی در تلاش هستند با همکاری فوجیتسو، شرکت صنایع الکترونیک، مخابرات و فناوری اطلاعات ژاپنی چندملیتی پلتفرمی را توسعه دهند که رویکردهای متعددی را برای حل مشکلات اجتماعی برمبنای محرک‌های دقیق پویایی مردم و وسایل نقلیه ارائه می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان بر این باور هستند که تکنولوژی نقش بسیار مهمی در تسهیل اقدامات شهری برای کاهش تراکم، بهبود نحوه تردد در شهرها و درنهایت ایجاد شهرهایی ایمن‌تر و پایدارتر در آینده ایفا می‌کند؛ به همین دلیل در نظر دارند از تکنولوژی دوقلوی دیجیتال برای تحقق این هدف بهره بگیرند.

فناوری دوقلوی دیجیتال، نمایش هوشمند یک جسم فیزیکی، فرآیند یا خدمات است و می‌تواند رونوشتی دیجیتالی از یک شیء نظیر جت، نیروگاه‌های بادی یا زیرساخت‌های شهری در دنیای فیزیکی باشد که اغلب برای تکثیر فرآیندها به منظور جمع‌آوری داده‌ها جهت پیش‌بینی عملکرد آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در جامعه‌ای که از فناوری دوقلوی دیجیتالی بهره‌مند است، روابط میان مردم، خدمات و اقتصاد از نو طراحی می‌شود؛ ضمن این‌که امکان تسهیل تصمیم‌گیری‌ها برای حل مشکلات اجتماعی مختلف در آن‌ها وجود دارد.

توسعه فناوری دوقلوی دیجیتال اجتماعی در شهرهای هوشمند

محققان ژاپنی در نظر دارند با همکاری فوجیتسو به داده‌های زمان واقعی در زمینه ترافیک و نرخ تردد خودروها و حتی مردم واقعی دسترسی پیدا کنند تا از این طریق به ارزیابی اثربخش اقدامات خود برای کنترل جریان ترافیک بپردازند.

علاوه بر این، بهره‌مندی از فناوری دوقلوی دیجیتال این افراد را قادر خواهد کرد الگویی سه بعدی از رفتار عابران پیاده را در محیط‌های شهری فراهم آورند تا از طریق آن به پیش‌بینی محل دقیق وقوع سوانح خیابانی بپردازند و اقدامات لازم را جهت پیشگیری از رویدادهای ناگوار اتخاذ کنند.

مدیران شرکت فوجیتسو در نظر دارند با استفاده از یافته‌های پروژه‌های جدید، فناوری‌هایی اساسی را برای دوقلوهای دیجیتالی اجتماعی توسعه دهند که به آن‌ها در دسترسی به الگوهای پویایی مردم در زمان واقعی کمک می‌کند. این افراد برای تحقق هدف خود قصد دارند از فناوری‌های پیشرفته بهره گیرند که در آن‌ها، علوم کامپیوتر با علوم انسانی و اجتماعی تلفیق می‌شود. در نتیجه این امر، بسیاری از مشکلات پیش روی شهرهایی که در تلاش برای پایدارسازی هر چه بیشتر مناطق هستند، حل خواهد شد و آینده‌ای ایمن‌تر برای ساکنان به ارمغان خواهد آمد.

توسعه فناوری دوقلوی دیجیتال اجتماعی در شهرهای هوشمند

کد خبر 555322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.