شیکاگو؛ میزبان بزرگترین سیستم روشنایی هوشمند آمریکا

مدیران شیکاگو، بزرگ‌ترین شهر ایالت ایلینوی در آمریکا، عزم خود را برای مدرن‌سازی زیرساخت‌های سیستم روشنایی شهری جزم کرده‌اند و در نظر دارند بزرگترین سیستم روشنایی هوشمند کشور را از آن خود کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیکاگو به‌زودی میزبان ۲۸۰ هزار سیستم روشنایی هوشمند بی‌سیم در سراسر شهر خواهد بود که نظیر آن در هیچ نقطه‌ای از کشور وجود ندارد. پیش از این نیز حدود ۱۶۰ میلیون دلار برای جایگزینی ۸۵ درصد از لامپ‌های روشنایی شهری با نوع ال‌ای‌دی آن هزینه شده بود که مدیران از کاهش ۵۰ تا ۷۵ درصدی مصرف الکتریسیته در پروژه جدید خبر داده‌اند. پس از نصب سیستم روشنایی بی‌سیم، هزینه‌های شهری نیز تا حد زیادی کاهش خواهد یافت، زیرا تاکنون، بخش اعظم آن مربوط به مصرف انرژی الکتریسیته بوده است.

برنامه‌ریزان شیکاگو پیش‌بینی کرده‌اند که پس از پیاده‌سازی پروژه جدید هوشمندسازی سیستم روشنایی شهری در سال جاری، قادر خواهند بود حدود ۱۲.۴ میلیون دلار هزینه در الکتریسیته و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار تا ۱۰ سال آینده صرفه‌جویی کنند. علاوه بر مزایای اقتصادی، پروژه جدید از طریق فراهم آوردن روشنایی بیشتر به افزایش امنیت فضاهای عمومی نیز کمک خواهد کرد که این امر به سهم خود در بهبود کیفیت زندگی شهری نقش مهمی به عهده خواهد داشت.

شیکاگو؛ میزبان بزرگترین سیستم روشنایی هوشمند آمریکا

معمارانی که مسئولیت نصب سیستم‌های روشنایی هوشمند بی‌سیم شیکاگو را به عهده گرفته‌اند در نظر دارند در سراسر فرآیند پیاده‌سازی پروژه خود، توافقنامه‌هایی دوجانبه را با مراکز تجاری به ویژه نهادهایی با بیشترین تعداد کارکنان زن امضا کنند تا از این طریق، امکان دسترسی برابر به مشاغل و بهبود مهارت‌های کاری را برای ساکنان فراهم آورند.

طرح جدید، شیکاگو را در لیست شهرهای سبز جهان قرار خواهد داد، زیرا انتشار گازهای آلاینده از سیستم‌های روشنایی را که نقش مهمی در آلودگی هر شهر ایفا می‌کند به صفر خواهد رساند.

مدیران شیکاگو، قدرت ذخیره بالای انرژی را از مهم‌ترین مزایای پیاده‌سازی پروژه جدید سیستم روشنایی دانسته‌اند و امیدوار هستند بتوانند به عنوان الگویی برای سایر شهرهای آمریکا و حتی کشور عمل کنند و آن‌ها را به اعمال اقدامات مشابه سوق دهند تا در نهایت، نه تنها به کاهش قابل توجه الکتریسیته در سراسر جهان کمک کنند بلکه شاهد به حداقل رسیدن آلودگی هوای ناشی از سیستم‌های روشنایی شهری باشند.

کد خبر 555291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.