کاهش آسیب‌های اجتماعی با توانمندسازی افراد آسیب‌پذیر

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توانمندسازی افراد درگیر آسیب‌های اجتماعی راه‌حل قطعی برای کاهش این آسیب‌ها است؛ باید فرصتی در اختیار آنها قرار دهیم تا با توانمندی به جامعه بازگردند و افراد مؤثری باشند.

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اهمیت پرداختن به توانمندسازی افراد آسیب‌پذیر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهر، اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد پیگیری در دوره‌های مختلف شورای اسلامی شهر اصفهان، راه‌اندازی مجموعه توانمندسازی افراد آسیب‌پذیر و درگیر در آسیب‌های اجتماعی بوده است.

وی با بیان این که تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان نیز پیگیر موضوع توانمندسازی افراد آسیب‌پذیر هستند، ادامه داد: در راستای توانمندسازی افراد آسیب‌پذیر و درگیر در آسیب‌های اجتماعی، اتفاقات خوبی در ساختار و عملیات اجرایی رخ داده است و شهرداری منطقه هفت، با جدیت در حال تکمیل ساختمان مجموعه‌ای برای توانمندسازی افراد آسیب‌پذیر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به توجه مدیریت شهری به توانمندسازی افراد آسیب‌پذیر، خاطرنشان کرد: امیدواریم پس از تکمیل ساختمان این مجموعه بتوانیم به منظور توانمندسازی افراد آسیب‌پذیر میزبان این افراد باشیم.

وی اضافه کرد: موضوع آسیب‌های اجتماعی گروه‌های مختلفی مانند معتادان و کودکان کار را شامل می‌شود که ساماندهی آن باید با برنامه‌ریزی باشد؛ جمع‌آوری، تنها بخشی از ساماندهی این افراد است.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور با بیان این‌که توانمندسازی این افراد راه‌حلی قطعی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است، افزود: باید فرصت را در اختیار این افراد قرار دهیم تا با توانمندی به جامعه بازگردند، توانمندسازی افراد آسیب‌دیده علاوه‌بر کاهش آسیب‌های اجتماعی باعث تغییر افراد و تأثیرگذاری مثبت آنها در جامعه خواهد شد.

کد خبر 555249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.