رشد ۳۰ درصدی بودجه شهرداری نجف‌آباد

شهردار نجف‌آباد گفت: بودجه سال آینده را بر اساس خواست و نظر شورا تدوین کردیم، این بودجه بالغ بر ۵۷۰ میلیارد تومان است که ۵۵۰ میلیارد تومان آن نقدی و ۲۰ میلیارد تومان آن غیر نقدی است.

عبدالرسول امامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با در نظر گرفتن شرایط سخت اقتصادی، سهم بودجه عمرانی شهرداری به ۳۸۰ میلیارد تومان می‌رسد که ۷۰ درصد بودجه سال آینده شهرداری نجف‌آباد است.

وی به جزئیات بودجه امسال شهرداری اشاره کرد و افزود: در بودجه امسال طبق نظر اعضای شورا، ارزش افزوده و آلایندگی به نسبت جمعیت میان مناطق تقسیم شد که ۲۱ و نیم میلیارد تومان سهم منطقه یک، ۲۵ میلیارد تومان سهم منطقه دو، هشت میلیارد تومان سهم منطقه سه، ۱۴ و نیم میلیارد تومان سهم منطقه چهار و ۱۷ میلیارد تومان سهم منطقه پنج است.

شهردار نجف‌آباد خاطرنشان کرد: ۱۸۳ میلیارد تومان از بودجه به نام مرکز است که ۱۵۱ میلیارد تومان آن جاری مرکز و ۱۳۱ میلیارد تومان آن متعلق به پروژه‌های توسعه عمرانی همچون فضای‌سبز، پساب، کشتارگاه و سایر موارد است.

امامی با بیان اینکه بودجه شهرداری نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: با توجه به سیاست شورای اسلامی شهر، ماده ۱۰۰ را با هدف قانونمند کردن مردم و جلوگیری از تخلفات ساختمانی به سمت کاهش اخذ پروانه سوق داده‌ایم.

وی اضافه کرد: در مواجهه با وضعیت اقتصادی و اولویت‌بندی پروژه‌ها مجبور به حذف تعدادی از طرح‌ها شدیم که انشاالله در سال‌های آینده به آنها خواهیم پرداخت.

شهردار نجف‌آباد گفت: بودجه ۱۴۰۰ شهرداری نجف آباد ۴۰۰ میلیارد تومان بود که با ۳۰ درصد افزایش برای سال آینده به ۵۷۰ میلیارد تومان رسیده است، البته این بودجه هنوز قطعی نشده و جهت بررسی و تصویب نهایی تقدیم شورای اسلامی شهر شده است.

کد خبر 555236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.